خداحافظی لالیگا با قهرمانان ۱۰۰امتیازی

به گزارش افکارخبر، از فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷، سابقه نداشته است که صدرنشین لالیگا تا پایان هفته هفتم، کمتر از ۱۶ امتیاز کسب کرده باشد. در آن فصل، تا پایان هفته هفتم، والنسیا و بارسلونا با این تعداد امتیاز در صدر جدول قرار داشتند؛ فصلی که در نهایت رئال مادرید به لطف برتری در بازی های رودررو نسبت به بارسلونا، موفق به کسب عنوان قهرمانی با ۷۶ امتیاز شد. همچنین این آخرین فصلی بود که قهرمان لالیگا، کمتر از ۸۰ امتیاز کسب می کرد.

در تمام سال های بعد، قهرمان اسپانیا حداقل ۸۰ امتیاز را در کیسه داشته و حتی شاهد قهرمانی رئال و بارسا با ۱۰۰ امتیاز نیز بودیم. امسال نیز البته بعید است که تیم قهرمان، کمتر از ۸۰ امتیاز کسب کند اما تصور اینکه بتواند خود را به امتیاز ۱۰۰ برساند، بسیار خوشبینانه است.


پس از گذشت ۷ هفته از فصل جاری، رئال و بارسا هر کدام ۶ امتیاز از دست داده اند. رئال سه تساوی و بارسا دو شکست را تجربه کرده است. نگاهی به سویا، والنسیا و اتلتیکو، تیم های اسپانیایی حاضر در لیگ قهرمانان نیز نشان می دهد که آنها نیز عملکردی ضعیف در شروع فصل داشته اند. اتلتیکو تا بدینجا ۸ امتیاز، سویا ۱۳ امتیاز و والنسیا نیز ۱۲ امتیاز از دست داده اند. جالب اینکه صدرنشین فعلی لالیگا، تیم شگفتی افرین ویارئال است که با ۱۶ امتیاز در رتبه اول جاخوش کرده؛ سلتا نیز خود را بین رئال و بارسا در رده سوم جای داده است.

در جدول گلزنان نیز شاهد اتفاق ویژه ای هستیم. در صدر جدول، دیگر نشانی از رونالدو و مسی نیست. بنزما با ۶ گل زده اول است و پس از او رونالدو، نولیتو و آگیریتسه ۵ گله قرار دارند. رونالدو هر ۵ گل خود را در بازی برابر اسپانیول به ثمر رسانده و مسی ۳ گله نیز به دلیل مصدومیت، تا ۴۵ روز دیگر به دور از میادین است.

بدون شک افت محسوس مسی و رونالدو، در نزدیک شدن رقابت در صدر جدول، هرچند در هفته های ابتدایی بی تاثیر نبوده است. دو ماه پیش دیگو سیمئونه گفته بود که بدون مسی و رونالدو، رقابت در لالیگا نزدیک تر خواهد شد و اینکه دو بازیکن فوق، قرار نیست برای هیمشه در بارسا و رئال حضور داشته باشند و روزی با خروج آنها، قدرت تیم ها به هم نزدیک تر خواهد شد.
حضور رئال در رده دوم و بارسا در رده چهارم، در روزهایی که رونالدو از روزهای اوجش به دور است و مسی هم مصدوم، تایید کننده این ادعاست.

سال گذشته در چنین روزهایی، بارسلونا ۱۹ گل زده و گلی دریافت نکرده بود و با اقتدار در صدر قرار داشت. رئال مادرید نیز ۲۵ گل زده بود. در عوض امسال بارسلونا ۱۲ زده و ۹ گل خورده دارد و رئال مادرید نیز ۱۰ گل کمتر از سال گذشته به ثمر رسانده است. در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲، بارسلونا در پایان هفته هفتم، ۲۶ گل زده بود و رئال ۲۴ گل.


تا بدینجا، اتلتیکو دشوارترین تقویم ممکن را تجربه کرده است. این تیم با رئال، بارسا، سویا و ویارئال روبرو شده، در شرایطی که رئال مادرید هنوز به غیر از اتلتیکو، با هیچ تیم قدرتمندی دیدار نکرده است. بارسلونا با اتلتیکو، سویا و سلتا مصاف داده و در ماه آتی نیز با ویارئال روبرو خواهد شد. پس از این نیز در ماه نوامبر، بارسا با رئال و والنسیا روبرو خواهد شد.

شرایط والنسیا و سویا هم به همینگونه است و آنها نیز هنوز بازی های سخت خود را آنچنان که باید تجربه نکرده اند. همه این آمار و اطلاعات، نوید این را می دهند که امسال، لالیگایی پرهیجان تر و نزدیک تر را شاهد باشیم. لالیگایی بدون قهرمان مطلق ۱۰۰ امتیازی.