یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که شهروندان اروپایی برای سفر به ایران تا فرودگاه امام خمینی(ره) بدون ویزا می آیند خواستار پاسخگویی مسئولان در این رابطه شد.
محمود احمدی بیغش در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار داشت: اتباع کشورهای اروپایی بدون ویزا تا فرودگاه امام خمینی(ره) یعنی تا تهران سفر می کنند و به جای اینکه ویزای خود را از سفارتخانه های ایران در کشورهای خود دریافت کنند این روادید را در فرودگاه امام خمینی(ره) می گیرند!

نماینده شازند افزود: سئوال ما این است که آیا کشورهایی که ایران این تسهیلات را برای آنان قائل شده نیز برای شهروندان ایرانی چنین فرایندی را درنظر گرفته اند که تا جایی که ما اطلاع داریم چنین نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درپاسخ به این سئوال که آیا این موضوع برای کلیه کشورهای اروپایی مصداق دارد، خاطرنشان کرد: غیر از انگلیس گویا برای بقیه کشورهای اروپایی این امکان فراهم است که تا فرودگاه امام تهران بدون ویزا بیایند و البته یک مورد هم شهروند انگلیسی که قصد سفر به ایران را داشته از طریق کشور اروپایی دیگر عازم تهران شده و به این ترتیب انگلیسی ها هم از این تسهیلات به شکلی برخوردارند.

وی درپاسخ به این سئوال که ممکن است این افراد بعد از حضور در فرودگاه امام خمینی(ره) با مشکل عدم صدور روادید مواجه شده باشند، گفت: تا کنون موردی نبوده که اروپایی ها بیایند و ویزا برای آنها صادر نشده باشد.

احمدی تاکید کرد: درهمین رابطه ۱۵نماینده مجلس سئوالی را از وزیر امور خارجه مطرح کرده اند که متکی در هفته جاری برای پاسخ به آن در کمیسیون حضور خواهد یافت