به گزارشافکارخبر،با این حال هنوز اظهارنظر معروف وی درباره دبه آمریکایی‌ها پس از مذاکرات لوزان در اذهان مانده است. صالحی در آن زمان گفت که آمریکایی‌ها درباره توافقات لوزان دبه درآورده‌اند. او البته چند روز بعد ناگهان در جریان یک عمل کلنوسکوپی، دچار پارگی روده بزرگ شد. اتفاقی که او آن را بسیار خطرناک می‌دانست. با این حال اما یک روز پس از عمل جراحی وقتی خبرنگار واحد مرکزی خبر در بیمارستان از صالحی درباره دبه آمریکایی‌ها پرسید، او جواب داد که «شوخی کرده است»!

صالحی دیروز در مجلس حاضر بود و آخرین دفاعش از برجام را نیز انجام داد. در میانه اظهاراتش قسم خورد، گریه کرد و این فیلم هندی را با یک ادعای عجیب مبنی بر اینکه به اعدام تهدید شده نیز تکمیل کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: بنده در اینجا شهادت می‌دهم والله در مسائل هسته‌ای نه با کندی روبه‌رو خواهیم شد و نه با توقف. آب سنگین‌مان خواهد بود. تحقیقات ما بر سر جای خود خواهد ماند، غنی‌سازی را انجام خواهیم داد و این در حالی است که ‌آمریکایی‌ها می‌خواستند آب سنگین، غنی‌سازی و… نباشد اما به لطف خدا همه اینها بر سر جایش باقی است. این اظهارات صالحی در حالی است که براساس توافق وین و براساس برجام، ایران با یک وقفه بزرگ و یک کندی بی‌سابقه در صنعت هسته‌ای خود مواجه می‌شود. صالحی در ادامه عجیب‌تر هم سخن گفت.

او مدعی شد: آنچه طرف مقابل در مذاکرات از ما می‌خواست محقق نشد. آنها می‌خواستند ما کشوری در کلوب فناوری هسته‌ای نباشیم که به لطف الهی هستیم. خواسته‌مان را بر آنها تحمیل کردیم. این درحالی است که طرف مقابل با برپایی جشن در وزارت خارجه آمریکا، گفت که برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته توانسته است ایران را متوقف کند. آمریکایی‌ها همین اواخر هم گفته‌اند با توافق، دستاوردهایی داشته‌اند که جنگ علیه ایران نیز نمی‌توانست آنها را محقق کند.

صالحی اضافه کرد: ما به غنیسازی خود ادامه خواهیم داد، تحقیق و توسعه ادامه خواهد داشت، آب سنگینمان را خواهیم داشت و فروشنده اورانیوم غنیشده و آب سنگین خواهیم بود و به لطف خدا و حمایت مقام معظم رهبری و هدایتهای ایشان برجام تاج افتخاری برای این ملت خواهد بود و یقین بدانید با این برجام منافع ملی و حاکمیت ملی حفظ خواهد شد. این اظهارات صالحی تقریبا برای همان کسانی خوب است که نه در جریان مذاکرات بودهاند و نه اساسا برجام را خواندهاند! چراکه در صورت مطالعه برجام، قطعا اظهارات و ادعاهای صالحی بیشتر شبیه یک جوک خواهد بود. البته صالحی در بخشی از اظهاراتش مدعی شد او تهدید به اعدام شده و کسی به او گفته است که در اراک او را دفن و سپس روی او بتن خواهد ریخت که به نظر میرسد با توجه به شخصیت صالحی، باید از کنار این قبیل ادعاهای او بهسادگی گذشت.