چهره پلید آمریکا را از یاد نبریم

به گزارشافکارخبر،الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ما سابقه خیلی بد و زشتی از آمریکایی‌ها در طول ۶۰-۵۰ سال اخیر داریم، اظهار کرد: از زمانی که آمریکایی‌ها پای خود را بعد از جنگ جهانی دوم محکم کرده و در صحنه بین المللی حضور یافتند، دقیقاً کارهایی که در قرن نوزدهم انگلیسی ها انجام می دادند را در قبال کشورهای دنیا، خاورمیانه و ایران انجام دادند.

وی افزود: ما خاطره کودتای ۲۸ مرداد که توسط سازمان سیا انجام شد، دخالت آمریکایی‌ها در تحکیم رژیم شاهنشاهی، جنایت های وحشتناک ساواک که آموزش دیده سازمان سیا بودند، حمایت های دولت آمریکا تا لحظه آخر از رژیم پهلوی، توطئه هایی که بعد از انقلاب با هدف براندازی و ساقط کردن نظام در کردستان و جنگ تحمیلی ۸ ساله انجام دادند را فراموش نمی کنیم.

اگر اقدامات آمریکا علیه خودمان را فراموش کنیم ملتی نابود شده خواهیم بود


حضرتی گفت: روحیه توسعه طلبی صدام و حمله به ایران در بستر استراتژی آمریکایی‌ها مبنی بر ساقط کردن جمهوری اسلامی تعریف شد.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد تاکید کرد: ما تلاش‌های آمریکایی‌ها در طراحی کودتا و فشارهای سنگین اقتصادی به کشورمان که درطی سال های بعد از انقلاب انجام داده‌اند را نمی توانیم فراموش کنیم و اگر بخواهیم این مسائل را به فراموشی بسپاریم، ملتی نابوده شده خواهیم شد.

وی تصریح کرد: هیچ سفر وزیر خارجه و هیات های اقتصادی ما به کشورهایی همچون پاکستان، هندوستان، قزاقستان، کشورهای آسیای میانه و ترکیه در خصوص تنظیم قرارداد گازی و ایجاد خط لوله صلح نبود که فردای آن هیلاری کیلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا تلاش نکند که با زور و وعده و وعیدها کل قراردادها و مذاکرات ایران را خنثی سازد؛ این مسائل فراموش ناشدنی هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: بنابراین ما با توجه به روحیه گرگ صفتی و استعمارگری آمریکایی‌ها باید بسیار مواظبت کنیم و با احتیاط وارد مذاکرات و مراودات با آنها شویم. این یک امر کلی است که کشوری که ما سابقه خوبی از آن نداریم، بلکه سابقه بد و زشتی از آن به خاطر داریم، باید در مراوده با آن جوانب احتیاط و ملاحظه را رعایت کنیم.

دولتمردان باید هشدارهای رهبری را جدی بگیرند


حضرتی خاطرنشان کرد: من طی مقاله ای در روزنامه اعتماد نوشتم که ما کینه ها را در سینه حبس می کنیم و بنا به هر دلیلی که مصالح مملکت است با آمریکایی‌ها در خصوص مسائل هسته ای وارد مذاکره می شویم، اما این ورود به مذاکرات دلیلی بر این نیست که گذشته جنایت های آمریکایی‌ها را فراموش کنیم یا نسبت به آن کینه نداشته باشیم چرا که آمریکایی‌ها ظلم های فاحشی در حق ملت ما و مسلمانان جهان و مردم منطقه اعمال کرده اند.

وی با اشاره به هشدارهای رهبری نسبت به نفوذ آمریکایی‌ها به کشور و منطقه در دوران پسا برجام گفت: دغدغه های رهبری و تکرار و تاکید معظم له در خصوص امکان نفوذ، خطر نفوذ، خطر جریان سازی و استحاله شدن جریان انقلاب اسلامی در روند مذاکرات و مسائل پساتحریم و رفت و آمدهای کشورهای غربی نشان دهنده این است که ایشان خطری را احساس می کنند که من فکر می کنم خبرهای پشت پرده ای دارند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد اظهار کرد: در این زمینه دولت‌مردان، مسئولان و تصمیم گیران ما باید هشدارهای رهبری را جدی بگیرند. رهبری در طول ۵-۴ ماه گذشته، ده ها بار راجع به این موضوع گوشزد کرده اند، هشدار داده‌اند و تعمد دارند که در سخنرانی های مختلف این مسئله را یادآوری کنند که ما نباید در پی مذاکرات فکر کنیم همه مسائل حل شده است و یک دوست واقعی پیدا کرده ایم و گذشته ها را نیز فراموش و کینه ها را از سینه ها پاک کنیم.

آمریکا می تواند مذاکره را تبدیل به توطئه ای دیگر کند


وی خاطرنشان کرد: اگر بنا بر ضرورت در موضوعی مذاکره می کنیم، نباید چهره خشن و پلید دشمن خود را از یاد ببریم و با فرض اینکه دشمن ما در حال توطئه است و حتی می‌تواند مذاکره را تبدیل به توطئه دیگری کند، باید جوانب حراست و دقت را داشته باشیم.

حضرتی تاکید کرد: البته مسئولین وزارت امور خارجه مخصوصاً شخص وزیر و دولت آقای روحانی نسبتاً هشیار هستند و رهبر معظم انقلاب نیز بر روی هشیاری و دلسوزی آنها تاکید داشته و دارند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: من فکر می‌کنم ضمن اینکه باید با تمام توان از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن حفاظت و حراست کرده و اتحاد، وحدت و اتفاق خود را حفظ کنیم، در عین حال لازم است اگر خطری در کمین ما قرار دارد، دوستانه و برادرانه به یکدیگر گوشزد کنیم و اینگونه نباشد که عده ای فکر کنند هشدارها و دلسوزی‌های رهبری برای این است که حتماً باید دولت، دستاوردهای مذاکرات هسته ای و اصل مذاکرات را بکوبند و کاری کنند که جریان برجام از طرف ایران به ثمر نرسد. از نظر من این تحرکات و اقدامات نوعی سوء استفاده از کلام رهبری است.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که فرق مذاکره با آمریکایی‌ها و مذاکره با اروپایی‌ها در چیست؟ گفت: آمریکایی‌ها امروز در موضعی هستند که اروپایی‌ها نیز خود را مطیع آنها می دانند یعنی بارها در سالهای اخیر اروپایی‌ها به ما می گفتند که اگر شما مشکل خود را با آمریکایی‌ها حل کنید، مشکلاتتان با ما هم حل می شود.

پرچم انقلاب اسلامی در هر مذاکره ای باید برافراشته باشد


وی افزود: در جریان مذاکره نیز تقریباً ۹۰ درصد مذاکره ما با آمریکایی‌ها بود و آقای ظریف بیشترین جلسات را با جان کری برگزار کرد. بنابراین امروز اروپایی‌ها را نمی توان جریان فعالی در دنیا دانست بلکه ابتکار عمل در صحنه جهانی در دست آمریکایی‌ها است.

حضرتی ادامه داد: اگر خطر اروپایی‌ها را به عنوان مثال ۱۰ در نظر بگیریم، خطر آمریکایی‌ها برای ما از ۱۰۰ هم بیشتر است. یعنی ما ضمن اینکه اصل مذاکره را نمی توانیم رد کنیم و رهبری هم مخالفتی با اصل مذاکره ندارند و شاید در آینده هم در موضوعات موردی مخالفتی نداشته باشند، اما باید این کلام رهبری را بپذیریم که در دنیا دو جریان یعنی جریان استکبار و انقلاب اسلامی وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: هویت جریان انقلاب اسلامی نیز همان مبارزه با هرگونه زورگویی و سلطه گری است و ما در هر موردی بخواهیم با آمریکایی‌ها مذاکره داشته باشیم باید پرچم و هویت انقلاب اسلامی را برافراشته نگاه داریم.

حضرتی تاکید کرد: ما در دنیا حامی مظلومین و مردم منطقه هستیم و مخالف هرگونه زورگویی و سلطه گری خواهیم بود و امروز نیز سلطهگر واقعی و بزرگ را آمریکاییها می دانیم.