به گزارش افکارخبر، از ٢٩ مهرماه لیگ‌ برتر والیبال شروع می‌شود. فرهاد ظریف که سابقه بازی در تیم ملی را دارد، این فصل در تیم بانک سرمایه که برای اولین‌بار در لیگ‌برتر شرکت کرده بازی می‌کند.



اتفاقاتی که این روز‌ها در حوالی والیبال کشورمان می‌افتد و نتایج کسب‌شده تیم ملی در جام‌جهانی، بهانه‌ای شد تا به تمرین تیم بانک سرمایه برویم و دقایقی با فرهاد ظریف لیبروی خوش‌اخلاق والیبال کشورمان صحبت کنیم.



اظهارات ظریف را در ادامه می خوانید:



* فکر می‌کنید چرا تیم ملی نتوانست در جام‌جهانی ژاپن انتظارات را برآورده کند؟

- والیبال ورزشی است که در آن تیم‌ها افت‌وخیز زیادی در مسابقات مختلف دارند. حالا همیشه خدا را شکر والیبال خوب بوده؛ یک بار هم الان در این مسابقات جام‌جهانی دچار بحرانی شده است. من به‌عنوان یک بازیکن باتجربه می‌گویم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بچه‌های تیم ملی همه قول داده‌اند ان‌شاءالله سهمیه المپیک را کسب و در مسابقات بعدی جبران کنند.



* مشکل اصلی تیم در جام‌جهانی چه بود؟

- من واقعا نمی‌دانم مشکل اصلی تیم در جام‌جهانی چه بود؛ چون من فقط یکی، دو سِت از بازی‌های تیم ملی در جام‌جهانی را دیدم و در کنار بچه‌ها نبودم که بخواهم مشکل اصلی تیم را بگویم.



* به نظر شما بعد از جام‌جهانی باید کواچ همچنان سرمربی تیم ملی بماند یا فرد دیگری جایگزین او شود؟

- من کارشناس نیستم. من اگر الان بگویم ردش کنند، شاید بعضی‌ها فکر کنند چون من خودم نیستم این حرف را زدم. اگر هم بگویم که نه، کواچ را نگه دارند، که دروغ گفته‌ام. ولی می‌خواهم صریح نظر خودم را بگویم. کواچ در حد والیبال ایران نیست. فکر می‌کنم گروه کارشناسی تشکیل شده و جلساتی را برگزار و با هم صحبت کرده‌اند و تصمیم نهایی را این گروه می‌گیرند.



* امسال در تیم بانک سرمایه حضور دارید. این تیم برای اولین فصل است که در لیگ‌برتر شرکت می‌کند. شرایط بانک سرمایه چگونه است؟

- امسال تیم خوبی در لیگ‌برتر داریم. هم بازیکنان خوبی که با هم دوست هستیم و هم کادرفنی خوبی داریم. در کنار هم سعی می‌کنیم نتیجه خوبی در اولین سال حضور بانک سرمایه در لیگ‌برتر بگیریم و فکر می‌کنم امسال لیگ بسیار خوبی داشته باشیم.



* شما سال‌ها در کنار آقای خوش‌خبر سرپرست تیم ملی بوده‌اید. حرف‌هایی در مورد برکناری ایشان زده شده است. چه نظری در مورد برکناری آقای خوش‎خبر دارید؟

- این حرف‌ها در مورد برکناری آقای خوش‌خبر شایعه است. من در مصاحبه آقای خوش‌خبر خواندم که به هر حال مأمور بودند در فدراسیون و هر سال این مأموریت تمدید می‌شده؛ الان هم مأموریت ایشان تمام شده و در وزارت ورزش هستند، ولی خوب هنوز سمت سرپرستی تیم ملی والیبال را برعهده دارند.



* بعد از کنارگذاشته‌شدن شما از تیم ملی حرف‌های زیادی در مورد اختلافات آقای کواچ با شما زده شد ولی شما همیشه برای حمایت از تیم ملی سکوت کردید. دلیل کنار گذاشتن شما توسط کواچ چه بود؟

- من مشکلی با آقای کواچ نداشتم. در لهستان یک بحثو اختلاف نظری با ایشان پیش آمد و آقای کواچ تصمیم گرفتند من به ایران برگردم و من هم از تصمیم سرمربی تیم ملی اطاعت کردم و به ایران برگشتم و هیچ حرفی هم نزدم.



* به‌عنوان آخرین سؤال؛ اگر آقای کواچ یا سرمربی آینده تیم ملی شما را به اردوی تیم ملی دعوت کنند، باز هم در تیم ملی بازی می‌کنید؟

- من فکر نمیکنم که دیگر در تیم ملی حضور داشته باشم چون تیم ملی دیگر برای من تمام شده است.