‫آخرین وضعیت ابوبکر البغدادی

به گزارشافکارخبر، شبکه العالم خاطرنشان کرد، اطلاعات رسیده حاکی است که " ابوبکر بغدادی " در عملیات روز یکشنبه از ناحیه سر مجروح شده و اکنون در وضعیت بین مرگ و زندگی قرار دارد.

ستاد رسانه جنگ عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق توسط نیروی هوایی ارتش انجام شد.

بر اساس این بیانیه، کاروان خودروهای ابوبکر بغدادی در حال حرکت به سوی منطقه " الکرابله " هدف جنگنده های عراقی قرار گرفت. قرار بود در این منطقه نشستی با حضور سران داعش برگزار شود. نیروی هوایی ارتش عراق مقر داعش در این منطقه را نیز بمباران کرد. در این عملیات شمار قابل توجهی از سرکردگان داعش کشته شدند، ولی ستاد رسانه جنگ تأکید کرد که از سرنوشت بغدادی خبری ندارد.

با این حال پس از مدتی خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بیمارستانی و شاهدان عراقی تأکید کرد که در حمله به کاروان داعشی ها، شماری از سرکردگان این گروه کشته شدند، ولی " ابوبکر بغدادی " جزو کشته شدگان نیست.

ابوبکر بغدادی در مارس گذشته نیز در جریان حملات هوایی به مقر او در استان الانبار به شدت مجروح شد، به صورتیکه پس از آن گروه داعش فردی به نام " ابو العلاء العفری " را به صورت موقت سرکرده این گروه اعلام کرد.