افشاگری تکان دهنده علیه حسین رضا زاده

به گزارش افکارخبر، علی مرادی در خصوص اینکه وضعیت سهراب مرادی به کجا انجامید، ‌ گفت: قرار بود در حاشیه رقابت‌های قهرمانی اروپا با آیان در این مورد مذاکراتی داشته باشم که چون آیان به این رقابت‌ها نرفت من نیز از این سفر صرف‌نظر کردم اما قرار است آخر این ماه به مجارستان رفته و در این مورد با آیان و سایر مسئولان فدراسیون جهانی صحبت کنم و امیدوارم واقعا این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: دوستانی که این کار را انجام دادند یا خیلی می‌دانستند یا خیلی نمی‌دانستند. الان هم حل این مشکل بسیار سخت و دشوار است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و نمی‌دانم با توجه به قوانین سفت و سخت بین‌المللی بشود این موضوع را حل کرد یا خیر. هر چند که تا الان پاسخ قانع‌کننده و منطقی از فدراسیون جهانی هنوز دریافت نکرده‌ایم.

مرادی در مورد اینکه به نظر می‌رسد با وجود روابط دوستانه‌ای که فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی دارد، ‌ این مشکل حل خواهد شد، گفت: بحثدوستی‌ها نیست و در این خصوص قوانین حکمفرماست. با توجه به اینکه فدراسیون جهانی در این ارتباط بن رعایت قوانین وادا جدیدا توجه بیشتری نشان می‌دهد یک مقدار شرایط خود فدراسیون جهانی برای نادیده گرفتن این مسائل سخت است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه آیا مسئولان قبلی فدراسیون در این خصوص به وزنه‌برداری خیانت کرده‌اند یا خیر، ‌ گفت: واقعا نمی‌دانم چه بگویم از خودشان بپرسید. نمی‌دانم هم که اسم این کار را چه می‌توان گذاشت. چیزی جز ندانم کاری به ذهنم نمی‌رسد که برای این کار انتخاب کنم.

وی افزود: خودشان می‌گویند ما این کار را نکردیم، حال سؤال من این است که چه کسی ۴ وزنه‌بردار را بازنشسته اعلام کرده است؟ انصافا این رفتارها درست نبود و باید مشخص شود که مقصر اصلی در این ماجرا چه کسی است. ضمن اینکه باید راهکار لازم را هم پیدا کرد. در هر صورت این دوستان در آن زمان مسئولیت داشتند و مدیریت فدراسیون بر عهده آنها بوده است اما ما نه پاسخ مسئولانه‌ای شنیده‌ایم و نه اینکه برای انجام این کار زیر بار می‌روند.

مرادی گفت: در هر صورت پرونده سهراب را پیگیری خواهیم کرد و گفت‌وگوهای لازم را انجام می‌دهیم ضمن اینکه فدراسیون جهانی تمام اسناد و مدارک ۱۴ وزنه‌برداری که فدراسیون قبلی آنها را بازنشسته اعلام کرده را برای ما فرستاده است. از سوی دیگر یکسری از این وزنه‌برداران و خانواده‌هایشان از این موضوع اظهار ناراحتی می‌کنند که چرا بدون اطلاع آنها این اتفاق افتاده است و قرار شده تا درخواست بدهند که بتوانند دوباره به مسابقات قهرمانی بازگردند.

وی یادآور شد: جالب است بدانید که دوستانی که در فدراسیون قبلی مسئولیت داشتند پس از المپیک ۲۰۱۲ لندن، به خاطر اتفاقاتی که برای ۵ وزنه‌بردار المپیکی رخ داد آنها را هم بازنشسته اعلام کردند که بعدها این نفرات پس از گذشت ۶ ماه توانستند در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: با توجه به قوانینی که وجود دارد اگر مرادی فقط در یک انتخابی المپیک شرکت کند، نمی‌تواند در رقابت‌های المپیک ریو حضور داشته باشد. در هر صورت سهراب شانس نخست مدال طلای جهان و المپیک است و به نظرم دوستان این موضوع را می‌دانستند و خبر داشتند که چه اتفاقی خواهد افتاد و از این رو سهراب مرادی را بازنشسته اعلام کردند.

انتهای پیام/