راهکار افزایش عمر

به گزارشافکارخبر،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌کمالی گفت: امام‌محمدباقر(ع) فرمودند: سه چیز از موارد اخلاقی در دنیا و اخرت است ۱ - گذشت از کسی که به تو ستم کرده است. ۲ - بپیوندی به کسی که ازتو صله‌رحم را قطع کرده است. ۳ - بردباری ورزیدن با کسی که با شما نادانی کرد با او بزرگواری کن.

وی عنوان کرد: امام‌صادق‌(ع) فرمودند که: در حقیقت صله‌رحم حساب روز آخرت را آسان می‌کند و هم‌چنین باعثآمرزش گناهان او می‌شود و کسی که جواب سلام مردم را بدهد ۳۰حسنه به او می‌دهند حضرت فاطمه زهرا(س) دریکی از خطبه‌های فلسفه احکام فرمودند: نیکی به پدرومادر سپر عذاب روز قیامت است صله‌رحم وسیله‌ای برای زیادشدن دوست است و باعثحرمت زندگی انسان می‌شود در دوران یک پیامبر می‌خواست برقوم این نازل گردد که با صله‌رحم عذاب از آن‌ها برداشته شد.

وی افزود: شرایط صله‌رحم ۱ - زحمت ایجاد نکنیم. ۲ - وقت مردم را اضافه نگیریم. ۳ - حرمت رفت‌وآمد را حفظ نماییم. ۴ - درد مردم را احساس کنیم که فلسفه اصلی صله‌رحم است. از بس که زمانه یکی اهل درد نیست / اظهار درد خویش به خود و خدایی خویش می‌سپارم / بسیاری از مردم درد را درمان نمی‌کنند بلکه دردی اضافه می‌کنند در حالی که مسلمان کسی است که مسلمان دیگراز دست و زبانش درامان باشند.

وی ادامه داد: قال رسولالله(ص) : مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر از دست و زبانش درامان باشند.