داعش دست‌پرورده موساد است

به گزارش افکارخبر، سردار سرلشکر پاسدار " یحیی رحیم صفوی " دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران که با عنوان «همدلی اقوام ایرانی، انسجام و اقتدار ملی» در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این کنگره فرصت بسیار خوبی برای معرفی مردم، شجاع، مؤمن و مهمان‌نواز کردستان است که از سراسر کشور در این برنامه حضور دارند.

وی با اشاره به تاریخچه‌ استفاده قدرت‌ها از ژئوپلیتیک، افزود: در گذشته دولت‌های قدرتمند غربی از ژئوپلیتیک برای تسلط بر سرزمین‌های آسیایی و آفریقایی استفاده کرده و امروزه نیز دولت‌های غربی با گسترش تروریسم از این ظرفیت بهره می‌گیرند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: قدرت‌های غربی از قرن ۱۹ تاکنون با بهره‌گیری از ترفند ژئوپلیتیک بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی را مستعمره خود کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره بستری برای ایجاد و گسترش بیش از پیش همدلی، انسجام و اتحاد ملی اقوام در ایران اسلامی عزیزمان باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امروزه همین قدرت‌های غربی ژئوپلیتیک تروریسم را راه‌اندازی کرده‌اند، تاکید کرد: اگرچه اشغال عراق، افغانستان و از بین بردن رژیم بعثعراق و طالبان هر دو به نفع ایران تمام شد و به دست ظالمان بزرگ ظالمان کوچک حذف شدند، اما مردم این دو کشور زیان و ضررهای زیادی را متحمل شدند.

به گفته وی ده‌ها هزار تروریست را از اروپا و شمال آفریقا و آسیای مرکزی برای براندازی نظام سوریه راهی کردند و در عراق نیز ۲ سال است داعش را به جان مردم این کشور انداختند.

سرلشکر صفوی در ادامه به اهداف قدرت‌های تکفیری در راه‌اندازی ژئوپلیتیک تکفیری اشاره کرد و افزود: ناامن و بی‌ثبات کردن دولت‌های منطقه، حذف دولت‌های محور مقاومت، تجزیه احتمالی کشورهای عراق و لیبی و در دراز مدت عربستان و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی و غفلت مسلمانان از آزادسازی قدس شریف از مهم‌ترین اهداف دشمن از این مهم است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: فروش اسلحه و کسب سود در کنار از بین بردن مسلمانان، بازگشت مجدد به منطقه و گسترش پایگاه‌های نظامی در منطقه، جلوگیری از امواج بیداری اسلامی در کشورهای دنیا، تبدیل معادله جهاد مقاومت به تکفیر و تروریسم از دیگر اهداف این توطئه دشمنان است.

وی ادامه داد: درگیر کردن سنی‌ها و شیعیان علوی، مطرح‌کردن چهره اسلام تکفیری و لائیک در مقابل اسلام ناب و جلوگیری از افزایش وزن ژئوپلیتیکی و قدرت سیاسی فرهنگی ایران در منطقه از دیگر اهداف غرب است.

سرلشکر صفوی راه‌اندازی گروه‌های تکفیری را پا‌تکی علیه بیداری اسلامی دانست و گفت: بیشترین انهدام در مناطق سنی‌نشین صورت می‌گیرد و تاکنون ۹ میلیون نفر از مردم سوریه که اغلب سنی مذهب هستند آواره شده‌اند.

به گفته وی، هیچ آئینی در دین اسلام آنچه که امروز توسط گروهک‌های تکفیری همچون داعش و غیره انجام می‌شود را قبول ندارند و این گروه‌ها در حقیقت دست‌پروده سازمان‌های اطلاعاتی موساد و غیره هستند.

فرمانده سابق سپاه افزود: دشمنان و ابرقدرت‌های غربی با این دست حرکت‌ها سعی دارند جلوی نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران را بگیرند و اجازه تبدیل‌شدن انقلاب اسلامی به قدرت جهانی را ندهند.

وی اظهار داشت: آنچه در این کنگره باید محقق شود این است که اندیشمندان جغرافیای سیاسی و ژئوپلیسین‌های جهان اسلام و منطقه علوم خود را به صورت خاص جغرافیای سیاسی در خدمت صلح و امنیت پایدار قرار دهند و مبارزه با تروریسم و خشونت را در رأس برنامه‌هایشان قرار دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر نوشتن کتاب صلح، مبارزه با گروه‌های تکفیری، کتاب همگرایی و وحدت اسلامی از سوی اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه تاکید کرد: ایران باید پرچم صلح را در منطقه به دست بگیرد و با همکاری که میان ایران، سوریه و کشورهای دیگر در بحثمبارزه با تکفیر صورت گرفته است باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشمندان علوم، صاحبنظران فکر و اندیشه علم خود را در راه خدمت به دین و بشریت برای ایجاد صلح و امنیت پایدار و توسعه و از بین بردن رنج و آلام بشری در جهان بکار بگیرند چرا که ایرانی‌ها همواره پرچمدار صلح و عدالت در جهان بوده و خواهند بود.