کاهش تولید نفت ایران در شهریور امسال

به گزارشافکارخبر، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید ۱۲ عضو اوپک در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ با ۱۰۹ هزار بشکه در روز افزایش مواجه شد و از ۳۱.۴۶۲ میلیون بشکه در روز در ماه اوت ۲۰۱۵ به ۳۱.۵۷۱ میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ رسید.


۵ عضو اوپک در این ماه با کاهش تولید و ۷ کشور نیز با افزایش تولید مواجه شده‌اند. ایران در بین کشورهایی قرار دارد که در این ماه با کاهش تولید نفت خود مواجه شده است.


بر اساس این گزارش که بر پایه آمار منابع ثانویه تهیه شده است تولید نفت ایران در سپتامبر ۲۰۱۵ با ۶ هزار بشکه در روز کاهش مواجه شد و از ۲.۸۵۹ میلیون بشکه در روز در ماه اوت به ۲.۸۵۳ میلیون بشکه در روز در این ماه رسید.


در ماه سپتامبر عربستان با بیشترین میزان کاهش تولید و عراق با بیشترین حجم افزایش تولید مواجه شده اند. تولید عربستان با ۴۸ هزار بشکه در روز کاهش به ۱۰.۲۲۵ میلیون بشکه در روز و تولید عراق با ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش به ۴.۱۴۳ میلیون بشکه در روز رسید.


تولید نفت الجزایر نیز در این ماه ۲ هزار بشکه در روز اکوادور ۳.۶ هزار بشکه در روز، و لیبی ۴.۱ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

تولید نفت آنگولا ۲۲ هزار بشکه در روز، کویت ۴.۱ هزار بشکه در روز، نیجریه ۳۴.۶ هزار بشکه در روز، قطر ۶ هزار بشکه در روز، امارات ۲۴.۳ هزار بشکه در روز و ونزوئلا ۲ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.