بازداشت معلمان ایرانی به یک هفته رسید

به گزارشافکارخبر،عبدالوحید فیاضی با اشاره به اینکه وضعیت ۹ معلم ایرانی بازداشت شده توسط دولت امارات با حضور وزیر آموزش و پرورش، ‌ امروز در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی خواهد شد، اظهار داشت: ‌ ۹ معلم ایرانی هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: ‌ در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات از وزیر آموزش و پرورش درخصوص پیگیری‌های این وزارتخانه برای دریافت ویزای العین سؤال خواهیم پرسید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ‌ ۹ معلم بازداشت شده، با ویزای دوبی در العین فعالیت می‌کردند و پیش از این نیز دولت امارات آنها را به مدت کوتاهتری بازداشت کرده و درخصوص دریافت ویزای العین هشدار داده بود اما مسئولان در این زمینه پیگیری‌های لازم را نداشتند که این مسئله منجر به بازداشت معلمان شد.

فیاضی تصریح کرد: ‌ وزارت امور خارجه و آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع پیگیری بیشتری می‌کردند البته مسئولان وزارت امورخارجه عنوان کرده‌اند که مکاتبات لازم را انجام داده‌اند اما دولت امارات از صدور ویزای العین برای معلمان ایرانی خودداری کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ معلم ایرانی از سه شنبه هفته گذشته در بازداشت به سر می‌برند، ادامه داد: وزارت امور خارجه در حال پیگیری برای آزادی این معلمان است البته رفتار دولت امارات برای بازداشت معلمان برخلاف روابط دیپلماتیک است.

پیش از این رسول پاپایی معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفت: ‌ سرپرست مدارس ایرانی و مسئولان آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایرانی با مسئولان قضایی امارات دیدار و گفت‌وگو کردند؛ ‌ بر اساس مجوز رسمی دولت امارات به سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی که زیرنظر سفارت فعالیت می‌کنند، اجازه داده شده است تا در شیخ‌نشین‌های مختلف کشور امارات از جمله العین به فعالیت مدرسه‌داری و آموزشی بپردازند.

معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به صدور این مجوز امیدواریم که به‌زودی شاهد حل مشکل معلمان بازداشت‌ شده باشیم.

پاپایی بیان کرد: مدارس ایرانی در امارات سال‌هاست با توجه به این مجوز با ویزای دبی فعالیت می‌کنند و نیازهای آموزشی خود از جمله معلمان را در امارت العین تأمین می‌کنند. تاکنون در این زمینه هیچگونه مشکلی ایجاد نشده بود به همین دلیل این اقدام پلیس العین و شکایت وزارت کار عجیب و بیشتر به یک بهانه‌تراشی شبیه است.

وی عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش بلافاصله بعد از دریافت این خبر با دستور وزیر آموزش و پرورش اقدامات حمایتی از قبیل معرفی وکیل و هماهنگی با وزارت امور خارجه و پیگیریهای قضایی را در دستور کار قرار داده است و امیدواریم با توجه به تلاشها وپیگیری وزارت خارجه امور خارجه هر چه سریعتر شاهد آزادی معلمان ایرانی در امارات باشیم.