عدم اجرای ۳۷ حکم از ۴۷ حکم قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار
گروه اقتصادی

، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانیافکارخبربا اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت: این قانون در ۱۶ اسفند سال ۱۳۹۰ تصویب و اجرایی شد اما ناقص اجرا شده و هنوز بطور کامل اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه قانون مذکور دارای ۲۹ ماده بوده است، خاطرنشان کرد: این قانون ۴۷ حکم داشت اما متاسفانه ۳۰ حکم آن اصلا اجرا نشده است و هفت حکم آن ناقص اجرا شده و فقط ۱۰ حکم آن بصورت کامل اجرا شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از دولت انتظار داریم که با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی، سریعا نسبت به اجرای تمام احکام این قانون اقدام کند و مردم را از نگرانی برهاند.
قاضی پور یکی از احکام اجرا نشده این قانون را شورای گفتگو در استانها دانست و افزود: متاسفانه برخی وزرا در جلسات شورای گفتگو شرکت نمی کنند و عملا این شورا فلج شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون در بعضی از استانها این شورا اصلا تشکیل نشده و هیچ جلسه ای هم نداشته است.

شورای گفتگو طبق سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همسو با بخش اقتصادی سیاست های کلی برنامه پنجم ابلاغی مقام معظم رهبری است که طی ماده ۷۵ قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفت.

اعضای این شورا شامل وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس شورا)، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزیر صنایع و معادن، وزیر تعاون، وزیر بازرگانی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیرتعاون، کار و امور اجتماعی، وزیر نفت، وزیر نیرو، دو نفر از معاونان قوه قضائیه به انتخاب رئیس قوه، روسای کمیسیون اقتصادی، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، صنایع و معادن و کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، دبیرکل اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران، شهردار تهران و هشت نفر از مدیران عامل شرکتهای برتر خصوصی و تعاونی از بخشها و رشته های مختلف، می باشد.