طرح کاهش تعداد اعضای شورا قابل دفاع نیست

به گزارشافکارخبر،رحمت الله حافظی درباره مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش تعداد اعضای شورای شهر تهران از ۳۱ به ۲۱ نفر، ‌ اظهار داشت: نمی‌دانم آقایان در مجلس به دنبال چه هستند، آیا شورای شهر را رقیب خود می‌دانند یا مسائل دیگری مطرح است.

وی ادامه داد: باید روز به روز عده و عُده اعضای شهر به صورت تخصصی افزاش یابد تا بتوانند مشکلات شهر را حل کنند. طرح این موضوع جای تأسف دارد و احساس می‌کنم با این کار حقوق مردم توسط نمایندگان مجلس در حال تضعیف و پایمال شدن است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: انتظار داریم که دوستان این طرح را بازنگری کنند یا شورای نگهبان این حق را برای مردم قائل باشد که نمایندگان بیشتری داشته باشند که بتوانند از ابعاد تخصصی وارد موضوعات شوند. وقتی تعداد نمایندگان کمتر باشد قطعا بخش عمده‌ای از معضلات شهر از دید‌ آنها پوشیده می‌ماند و نمایندگان فرصت پرداختن به آنها را پیدا نخواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه اقدام نمایندگان مجلس اصلا قابل دفاع نیست، افزود: اگر اعلام کنند شاخصهایی داریم که بر اساس آن تعداد اعضا کاهش پیدا کرده و برای مجلس هم اعمال میشود قابل پذیرش است ولی برای مجلس زشت است که نمایندگان خود را ۳۱ نفر ببیند و نمایندگان شورای شهر را ۲۱ نفر در نظر بگیرند.