به گزارشافکارخبر،رسول کوهپایه‌زاده اظهار کرد: درخواست‌مان را به صورت کتبی ارائه کردیم تا موضوع به کارشناس ذی صلاح ارجاع شود.

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیح داد: یکی از نقایص جدی در این پرونده، همین مسئله کارشناسی است. از آنجا که بانک مرکزی خود در پرونده ذی نفع است نظرات کارشناسی آن فاقد وجاهت قانونی است و برای احراز واقعیت در صورت صلاحدید دادگاه بهتر است کارسناسان رسمی دادگستری مستقل، بی‌طرف و ذی صلاح در امور بانکی و تجارت بین الملل اظهار‌نظر کنند.

کوهپایه‌زاده گفت: کیفرخواست صادره، یک جلد از ۲۰۹ جلد پرونده را تشکیل می‌دهد و در همین ۲۰۹ جلد پرونده، دفاعیات خوبی در راستای نقض کیفرخواست وجود دارد.

وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: ما برای سطر به سطر این پرونده، دفاع قوی و مستدل داریم.

سه جلسه نخست محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی، ۱۱،۱۲ و ۱۳ مهر ماه جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکلای مدافع متهمان، وکلای شکات و برخی بستگان متهمان به صورت علنی برگزار شد.

در این جلسات، کیفرخواست سه متهم اصلی پرونده از سوی نمایندگان دادستان قرائت شد و در نهایت پس از پایان قرائت کیفرخواست، قاضی صلواتی ضمن موافقت با تقاضای استمهال وکلای متهمان مبنی بر مطالعه پرونده، تاریخ برگزاری جلسه بعدی دادگاه را نهم آبان اعلام کرد.