آغاز فاز دوم عملیات آزادسازی استان صلاح الدین عراق

به گزارشافکارخبر،شبکه اسکای نیوز عربی از آغاز فاز دوم عملیات آزادسازی صلاح الدین و شهر بیجی خبر داد. پیشتر «احمد الاسدی» سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرده بود که نیروهای مردمی در انتظار فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق(العبادی)، برای آزادسازی مناطق دیگری از صلاح الدین که همچنان تحت سیطره داعش است، به سر می برند.

وی همچنین تاکید کرد، نیروهای مردمی آمادگی کامل برای باز پس گیری دیگر مناطق استان صلاح الدین هستند. در همین رابطه «جاسم الجباره» رئیس کمیته امنیتی در شورای استان صلاح الدین عراق گفت: حدود ۶۰۰ هزار نیرو هم اکنون در اطراف بیجی اردو زده اند تا عملیات نظامی سریع و منحصر به فردی را برای بازپس گیری این شهر که صحنه جنگ و گریز میان نیروهای عراقی و داعش است، آغاز کنند.

این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی درخصوص هلاکت ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای عراقی به استان الانبار طی روزهای اخیر منتشر شده است.

گفتنی است در حمله نیروهای ارتش عراق در روز یکشنبه گمانه زنی هایی در مورد کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش مطرح شد، هر چند این خبر ساعاتی بعد تکذیب شد. البغدادی در ماه مارس نیز در حمله جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا علیه مواضع داعش در عراق مجروح شده بود.