«دیپلماسی لبخند» دیگر جواب نمی‌دهد

به گزارش افکارخبر، محمدعلی اسفنانی در خصوص بازداشت معلمان ایرانی در امارات اظهار داشت: در راستای ضرب‌المثلی که می‌گوید «حرمت امامزاده به متولی آن است»، متولی رسیدگی به این موضوع هم وزارت خارجه، دولت و در رأس آن شخص رئیس جمهور است.

وی افزود: متأسفانه سال‌هاست که کشورهای اطراف خلیج فارس از جمله امارات رفتار مناسبی با ایرانی‌ها ندارند در حالی که حیات این کشور منوط به حضور سرمایه‌گذاران ایرانی است و اگر روزی ایرانی‌ها سرمایه‌هایشان را خارج کنند، امارات به همان کشور بادیه‌نشین سابق تبدیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه «دیپلماسی لبخند» به امارات اجازه داده تا چنین اقدامات نامعقولی را علیه ایرانی‌ها انجام دهد و گاهی هم به این سبک و سیاق بازداشت کند، گفت: ‌ معلم در هر جای دنیا جایگاه رفیعی دارد و باید این جایگاهش حفظ شود.

اسفنانی تأکید کرد: هم ریاست جمهوری و هم وزارت امور خارجه باید خودی نشان دهند و در این ماجرا نباید تنها به احضار کاردار امارات اکتفا کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه باید موضع‌گیری جدی داشته باشد، تصریح کرد: در برخی از موارد اینها طبعشان به گونه‌ای است که اگر قاطعانه برخورد نکنیم کوتاه نمی‌آیند.

این نماینده مجلس گفت: آنها میدانند سیاست جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دوستی است و ایران به خاطر حفظ حرمت همجواری سکوت کرده است و گرنه به آن درجه از ضعف نرسیده که اینگونه با ایرانیها برخورد شود.