درخواست پرویز پرستویی از مردم

به گزارش افکارخبر، قرار است با جمع آوری بیش از یک میلیون امضاء، این متن به عنوان یک سند رسمی، به نماینده سازمان ملل در ایران تقدیم گردد. به همین منظور از ۵ مهرماه به همت هنرمندان و جانبازان ایرانی، کمپین جمع‌آوری یک میلیون امضاء در محکومیت فاجعه مِنا شکل گرفته است. تا به امروز هم برای رسیدن به مرز یک میلیون امضا لازم، تنها ۱۵۰ هزار امضا باقیمانده است. پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از همه مردم ایران خواسته است که به جمع امضا کنندگان بپیوندند.

یادداشت پرستویی را از ذیل بخوانید:

به نام آنکه اراده کرد و هستی پدید آمد

هموطنان عزیزتر از جانم، سلام

همانگونه که در جریان هستید امسال عده ی زیادی از عزیزانمان، به مانند دیگر مسلمانان جهان به زیارت خانه ی خدا رفتند، ولی متاسفانه نه بر اثر زلزله، نه در شعله های آتش، نه با گلوله، و نه در قعر دریای بیکران بلکه در کنار خانه امن الهی و در حال انجام مراحل ایینی منا و تنها بر اثر سهل انگاری و بی توجهی خونسردانه میزبانان، به شکل فجیعی بیش از چهارهزار نفراز این انسان های پاکباخته، غریبانه جان به جان آفرین تسلیم نمودند.

وسعت عمق فاجعه بگونه ای است که هنوز جنازه پاک تعدادی از این قربانیان به اغوش بازماندگان نرسیده ودر وضعیت نامعلومی قراردارند و دیگر حجاجی که با درد و اندوه ودر حالت شوک به وطن خود باز گشته اند، از این رخداد، داستانهای اسف انگیزی دارند که شنیدنشان، تحمل و استواری کوه میخواهد و بس.

حال پرسش آن است که اکنون تکلیف ما به عنوان یک انسان در مقابل این حادثه چیست؟ آیا باید سکوت کرد ویا به یک اظهار تاسف صرف بسنده کرد؟ خیر همه میدانیم که وجدان انسانی در اینگونه موارد حکم و ایجاب می کند که ناله اندوهگین ودرکام مانده بازماندگان رابه فریاد تبدیل کرده و باغیرت ایرانی، بگوش همه جهانیان و نیز سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل برسانیم، چرا که جهان باید بداند که چه ظلمی در حق این عزیزان خداپرست، بناحق روا شده است.

چه ایرانی و چه غیر ایرانی و با هرگونه عرق ملی و مذهبی، انسانیت ایجاب می کند که به این کمپین بپیوندیم تا کمترین حداقل را برای اظهار همدردی با خانواده های داغدارمان و نیز ارسال یک سند جاودان مردمی برای تظلم خواهی و کمک به افشا حقایق این قضیه از سازمان ملل انجام داده باشیم

همگی هم اکنون از دوستان و اشنایانمان خود بخواهیم تا در سایت موزه صلح جانبازان شیمیایی تهران، در کمتر از یک دقیقه، امضا خود را به سادگی ثبت نمایند. برای رسیدن به مرز یک میلیون امضا لازم، تنها یکصد و پنجاه هزار امضا باقیمانده است. پس بشتابیم تا همچون همیشه نشان دهیم ایرانی در مرگ هموطنانش ساکت نخواهد نشست.

یقین دارم که در اینده تاریخ، این سند میلیونی امضا شده، نشان جاودان دیگری ازغیرت همیشگی ما ایرانیان باشرف در جهان خواهد بود.

پرویز پرستویی

آدرس سایت موزه صلح تهران: tpm. ir