نتانیاهو: محمود عباس تحریک علیه اسرائیل را متوقف کند

به گزارشافکارخبر، آسوشییتدپرس اعلام کرد: " بنیامین نتانیاهو، " نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن اقرار به ضعف و ناتوانی دولتش در رویارویی با عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها از " محمود عباس، " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواست این نوع عملیات‌ را محکوم کند.


نتانیاهو در آغاز سخنرانی خود در کنست پیرامون تدابیری که از سوی دولت وی و کابینه امنیتی علیه فلسطینی‌هایی که دست به عملیات شهادت‌طلبانه می‌زنند، صحبت کرد. وی به تخریب خانه‌ فلسطینی‌ها، افزایش بازداشت‌های اداری، تصویب قانون مجازات علیه کسانی که سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند و افزایش حضور نیروهای نظامی در کرانه باختری و قدس برای رویارویی با موجی که به پا شده است، اشاره کرد.


نتانیاهو مدعی شد: ما در دوره بسیار دشواری قرار داریم. در تمام جبهه‌ها علیه تروریسم فعالیت می‌کنیم؛ اما تدابیر بیشتری را اتخاذ خواهیم کرد که به ما این امکان را می‌دهد موج کنونی را از بین ببریم. به آنها اجازه نخواهیم داد تا در مورد سرنوشت ما حکم کند.


وی افزود: تروریسم از شکست و به دلیل فقدان وجود یک طرح سیاسی نشأت نمی‌گیرد؛ بلکه هدفی برای از بین بردن ما را دنبال می‌کند.


نتانیاهو از محمود عباس خواست تا به تحریک فلسطینی‌ها و منزجر کردن آنها از یهودیان پایان دهد و حملاتی که صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد محکوم کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار محکومیت عملیات مقاومتی و ضد صهیونیستی فلسطینی‌ها شد و از موضع طرف های عربی در قبال این رژیم انتقاد کرد.