به گزارشافکارخبر،خانم " می الصلح " مدیر گردشگری دمشق در حاشیه مراسم روز جهانی گردشگری در دمشق تأکید کرد که چرخ گردشگری در سوریه به زودی به راه خواهد افتاد و بحران ۵ ساله این کشور را پشت سر خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد که دمشق به زودی شاهد حضور زائران ایرانی برای زیارت عتبات مقدسه خواهد بود و این اتفاق در چارچوب یادداشت همکاری که بین دو طرف به امضا رسیده، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم روز جهانی گردشگری در شرایط کنونی ویژگی ممتازی دارد، چرا که هم‌زمان با پیروزی‌های ارتش سوریه دنبال می‌شود. ما می‌دانیم که همواره ارتباط مستقیمی بین امنیت و صلح و ثبات و گردشگری وجود داشته و این بهترین دلیل برای نکته است که صنعت گردشگری در این کشور به حرکت درآمده است.
این مقام سوری افزود: ما این پیام را به تمام دنیا می‌رسانیم که سوریه با ملت و ارتش قدرتمند و فرمانده خود قادر به عبور از بحران پنج ساله بوده و ما همچنان پایدار و استوار باقی مانده‌ایم.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از گردشگران وارد سوریه خواهند شد تا چهره واقعی کشور را ببینند و مشاهده کنند که زندگی روال طبیعی خود را در آن پشت سر می‌گذارد. سوریه بار دیگر رنگ و بوی عافیت و بهبود به خود گرفته و با وجود تمام اقدامات برای تخریب وجهه آن، زیباتر از قبل به حیات خود ادامه خواهد داد.

می الصلح در مورد یادداشت همکاری‌ امضا شده بین دو طرف در زمینه گردشگری دینی تصریح کرد: ایران کشور برادر و دوست و کمک ‌کننده به سوریه بوده و ما به نوبه خود از جمهوری اسلامی که در سخت‌ترین شرایط در کنار ما بوده‌، تشکر می‌کنیم. ما با طرف ایرانی یادداشت تفاهمی در زمینه تبادل زایران به امضا رسانده‌ایم و به زودی شاهد حضور زائران ایرانی در دمشق خواهیم بود. ما عتبات مقدسه و حرم‌هایی در سوریه داریم که این کشور را قبله مشرق زمین و تمام دنیا قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به پیشرفتهای ایران در زمینه هستهای و علمی گفت: ما مناسبات خود را با ایران در بهترین شرایط حفظ خواهیم کرد.