تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری مراسم محرم

به گزارشافکارخبر،حسن ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به صدور ابلاغیه درخصوص برگزاری مراسم هیأت‌های مذهبی و عزیمت سیل عظیمی از زائران ایرانی برای سفر عتبات عالیات به کشور عراق و انجام تهمیدات لازم در این زمینه گفت: وزارت کشور مسئولیت کمیته امنیتی و انتظامی را در تردد زائرین را بر عهده دارد و در این راستا ستادهای استانی با مدیریت و مسئولیت استانداران فعال خواهند بود.

معاون وزیر کشور در خصوص برخی تجمعات غیر قانونی در کشور گفت: ما به شدت نیازمند تدوین ساختار و دستور العمل اجرایی و نظام‌مند در این زمینه هستیم و برای جلوگیری از وقوع اتفاقات و جریانات در کشور باید به عنوان یک تیم متشکل و منسجم عمل کنیم.

وی گفت: در ارتباط مسئولیت تأمین نظم و امنیت مراسم های قانونی به صورت عام بر عهده نیروی انتظامی و مسئولیت امنیت داخلی آن بر عهده متولی و برگزار کننده مجامع می باشد.

ذوالفقاری از معاونین سیاسی و امنیتی استانداریها خواست تا برای انجام دقیق و به موقع در تصمیم گیری ها ، با سرعت بیشتری به مسائل داخلی استان ورود یابند.