ایران غذای سومالی را تامین می‌کند

به گزارشافکارخبر،قرارداد همکاری میان جمعیت هلال احمر ایران و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در زمینه تقویت تاب آوری در برابر گرسنگی آسیب پذیرترین اقشار مردم سومالی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس میان رئیس جمعیت هلال احمر ایران و دبیرکل فدراسیون به امضا رسید.

سیدامیرمحسن ضیائیزئیسجمعیت هلال احمر، در این جلسه با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه همکاری های هلال احمر ایران و فدراسیون در زمینه های مختلف گفت: با توجه به ضرورت گسترش همکاری ها در سطح منطقه ای، هلال احمر ایران در طول دهه گذشته کمک های فراوانی را به کشورهای آفریقایی خصوصا سومالی ارسال کرده است.

وی ادامه داد: بعد از اجرای پروژه موفق جهانی کاهش خطرپذیری شهری و همچنین ترغیب اجرای برنامه های مشترک حفاظت از محیط زیست‏، ما خوشحالیم که امروز قرارداد برنامه تامین امنیت غذایی و تاب آوری در برابر گرسنگی را امضا می کنیم که بر اساس آن می توانیم کمک های موثری را به افراد آسیب دیده سومالی و کنیا در زمینه غذا، بهداشت، کاهش خطرپذیری و ظرفیت سازی داشته باشیم.

ضیائی ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های عملیاتی این قرارداد تا ماه نوامبر تهیه نهایی شود و با مشارکت جمعیت هلال احمر سومالی و کنیا به امضا برسد.

همکاری هلال احمر ایران با فدراسیون نمونه ای از روحیه مشارکت در این جمعیت است


الحاج اسی؛ دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر‏ نیز در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: همکاری های جمعیت هلال احمر ایران با فدراسیون مثال زدنی و خاص است و نمونه ای از روحیه مشارکت در جمعیت هلال احمر ایران است.

وی با بیان اینکه امروزه ما در فدراسیون در قبال کمک به مردم نیازمند، تعهد بالایی داریم، اضافه کرد: تداوم در ارسال کمک‌های بشردوستانه از وظایف ماست و این کار می‌تواند از طریق همکاری جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر انجام شود.

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر خاطرنشان کرد: این قرارداد می تواند منجر به همکاری بیشتر و همچنین حمایت مالی از برنامه های فدراسیون شود.

به گزارش هلال احمر، در این قرارداد که با هدف همکاری برای تامین امنیت غذایی افراد آسیب دیده در سومالی از جمله پناهندگان سومالیایی در کشور کنیا امضا شد، جمعیت هلال احمر ایران کمک مالی پروژه و همچنین وظیفه تهیه اسناد برنامه بر اساس قرارداد را به عهده خواهد داشت.