کی‌روش: نمی‌خواستیم فرصت بازی با ژاپن را از دست بدهیم

به گزارشافکارخبر،کارلوس کی‌روش پس از تساوی یک - یک تیم ملی ایران مقابل ژاپن در دیداری دوستانه اظهار داشت: بار دیگر تشکر می‌کنم از تیم ملی ژاپن که به ایران آمد و با ما بازی کرد. همان‌طور که گفتم نمی‌خواستیم فرصت بازی با تیمی چون ژاپن را از دست بدهیم، چون این تیم، تیمی سرعتی و منظم است و ما به دنبال آن بودیم که انسجام تیمی خود را در مصاف با ژاپنی‌ها نشان دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: لحظاتی شاهد این بودیم که تیم ملی ژاپن بازی و عملکرد خوب خودش را نشان داد و بازیکنان این تیم بسیار سرعتی بودند. هرچند ما هم می‌بایست در این بازی به این سنگینی تمرکز بالای خود را حفظ می‌کردیم که این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: البته با تمام احترامی که برای تیم حریف قائلم، اما به هیچ عنوان با ترس بازی نکردیم. در نیمه نخست حاکم بازی بودیم و بهتر از حریف بازی کردیم و به گل هم رسیدیم. در نیمه نخست ژاپن فرصت‌هایی در ضدحمله داشت و می‌توانست به گل برسد، ولی این‌طور نشد. در نهایت فکر می‌کنم نتیجه به دست آمده عادلانه بود.

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا به اهدافی که قبل از بازی با ژاپن مدنظر داشتید، رسیدید یا خیر، گفت: در درجه اول باید بگویم که کاملاً آن توقعی که از بازی با ژاپن داشتیم انجام شد و مقابل بهترین تیم آسیا بازی خوبی انجام دادیم. اما مطلبی که بسیار حائز اهمیت است این است که بازیکنان ما شخصیت خوبی از خودشان نشان دادند و در ۹۰ دقیقه هم در دفاع و هم در حمله خوب بودند. ما خوشحالیم که توانستیم به این صورت بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: با توجه به اینکه ما در تیم ملی فوتبال ایران توانایی مالی این را نداریم که بازیکنانمان را به تیمهای بزرگی مانند منچستر یا دورتموند بفرستیم، دیدار با ژاپن فرصت خوبی بود تا بازیکنان جوانمان مقابل کاگاوا یا هوندا بازی کنند. ما در ترکیبمان بازیکنی داشتیم که در سطح اول فوتبال اروپا باشگاه ندارد اما فرصت این را پیدا کرد تا مقابل تیم خوب و باتجربه ژاپن بازی کند.