به گزارشافکارخبر، مهدی خیری از فاصله ۴۰ متری به مهدی رحمتی گل زد تا به اندازه تمام ۱۱ سالی که فوتبال حرفه‌ای بازی کرد، شناخته شود و به چشم بیاید.



هم خوشحال است و هم ناراحت. خوشحال است که دیده شد و غمگین است که چرا تاکنون با وجود تمام توانایی‌ که داشته و بروز داده، مورد توجه قرار نگرفته است.



مهدی خیری دقیقه ۳ دیدار پدیده برابر استقلال از اشتباه میلاد فخرالدینی نهایت استفاده را برد تا با «دید» عالی از خروج مهدی رحمتی استفاده کند و «فنی» توپ را پشت گلر آبی‌ها، درون دروازه استقلال جای دهد.



با گلی که زدی حسابی به چشم آمدی. در حالی که در فضای مجازی داستانی برای گلر استقلال و گلی که دریافت کرده درست شده است.

از گلی که زدم خوشحالم. چه کسی از گل زدن به استقلال و پرسپولیس‌ خوشحال نمی‌شود. با این حال برای سیدمهدی رحمتی ناراحتم و فضایی که می‌گویید درست شده است. رحمتی بی‌شک بهترین دروازه‌بان چند سال اخیر فوتبال ماست.



ماهیت فوتبال همین است و اصلا همه برای خلق صحنه‌های جذاب در آن دنبالش می‌کنند.

می‌خواهم بگویم رحمتی گلر بزرگی است و همه دوست دارند بتوانند در تقابل با او موفق شوند. قبلا گفتم مثل رحمتی در این چند سال نداشته‌ایم و از بابت گلی که زدم خوشحالم.



عکس‌العمل‌ها به گلی که زدی چه بود؟

حتی دوستان استقلالی‌ام از گلی که زدم خوشحال شدند و اولین تماس‌ها را آنها گرفتند. البته قبل از همه برادر بزرگ‌ترم که پرسپولیسی است زنگ زد و ابراز خوشحالی کرد.



تو به استقلال و پرسپولیس‌ خوب گل می‌زنی. چرا؟

(خنده) من در این ۱۱ سال که فوتبال را حرفه‌ای دنبال کرده‌ام، زیاد گل زده‌ام. به پرسپولیس‌ ۴ تا و به استقلال ۲ تا گل زده‌ام.



به پرسپولیس‌ با پیراهن ابومسلم، صبا و سایپا گل زدی.

بله، همین‌طور است. ۲ گل در بازی‌های رفت و برگشت لیگ چهارم زدم. در بازی رفت ابومسلم ۲بر ۳ به پرسپولیس‌ باخت. اتفاقا همشهری‌ام، سهراب انتظاری ۳ گل برای آنها زد و من یک گل برای ابومسلم زدم. آن روز یک پاس گل هم دادم.



تو دو فصل پی‌در‌پی در پرسپولیس‌ و استقلال گل زدی و این رکوردی است که تاکنون کسی به ثبت نرسانده است. آن هم با پیراهن دو تیم متفاوت.

نمی‌دانم کسی این کار را کرده یا نه اما برای من اتفاق افتاد. تازه در این میان یک اتفاق جالب‌تر افتاده که بازگو کردنش بد نیست.



بفرما!

من در لیگ هشتم، ۱۶ فروردین ماه با پیراهن صبا به پرسپولیس‌ گل زدم. یک گل هم محسن یوسفی زد تا ۲ بر صفر پیروز شویم. فصل بعد در لیگ نهم دوباره ۱۶ فروردین ماه به پرسپولیس‌ گل زدم تا با سایپا ۲ بر صفر این تیم را شکست دهیم. در این بازی گل دیگر تیم را کریم انصاری‌فرد زد که پاس آن را خودم دادم.

به استقلال هم دو فصل پی‌در‌پی گل زدی؟

بله، فصل قبل در بازی رفت پدیده و استقلال سجاد شهباززاده دقیقه ۳ به ما گل زد و من در نیمه دوم جبران کردم. این فصل من در دقیقه ۳ به آنها گل زدم و استقلال آن را جبران کرد.

تو برابر سرخابی‌ها ۶ گل زدی و ۲ پاس گل دادی اما هیچ‌وقت به چشم نیامدی. چرا؟

چه بگویم؟ کلا بدشانس بودم.

از استقلال و پرسپولیس‌ طی ۱۲-۱۱ سال اخیر پیشنهاد نداشتی؟

چرا، من اول لیگ هشتم با استقلال قرارداد هم بستم. حتی با تیم امیر قلعه‌نویی‌ به اردوی ترکیه رفتم اما وقتی برگشتیم به صبا رفتم. فکر کردم در استقلال با حضور مهاجمانی مثل فرهاد مجیدی، آرش برهانی، علیرضا عباسفرد یا علیزاده شانس زیادی برای بازی ندارم. صبا هم در لیگ قهرمانان حضور داشت، این‌طوری شد که به صبا رفتم.

پشیمانی که پیراهن استقلال را نپوشیدی؟ آن فصل آبی‌ها قهرمان شدند.

نمی‌دانم، شاید اشتباه کرده باشم. شاید هم نه. از نظر فوتبالی در صبا عملکرد خوبی داشتم. ۴ بازی آسیایی هم انجام داده‌ام. ۲ بازی ۹۰ دقیقه برابر الهلال، ۹۰ دقیقه مقابل پاختاکور و ۵۹ دقیقه مقابل الاهلی.

وقتی در پرسپولیس‌ و استقلال نباشی شانس زیادی برای دیده شدن نداری. از نگاه خودم وقتی درنفت(لیگ دوازدهم) توپ می‌زدم، یکی از زیباترین پاس گل‌های لیگ را به هادی شکوری دادم و او گل زد اما کسی آن پاس طلایی را ندید.

حالا بگو جریان آن پاس چه بود؟

در بازی نفت و صبا توپ را روی خط اوت با پشت پا برگرداندم و به هادی رساندم تا با گل ۳ امتیازی‌اش صبا را شکست دهیم. بعد از همان دیدار بود که یحیی گل‌محمدی از صبا به پرسپولیس‌ رفت.

این روزها فکر و ذکر مهدی خیری چیست؟ حضور در یک تیم بزرگ؟

نه، فکر و ذکرم دخترم لیاناست که همه زندگیام شده است. من از زندگیام راضیام و معتقدم هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد