تولید ۵۰ هزار تن روزانه ظروف پلاستیکی و کاغذی در محرم

به گزارشافکارخبر،محمد حقانی در تذکرات پیش از دستور یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهارداشت: بهتر است از درختانی در سطح شهر تهران استفاده شود که شرایط اقلیمی شهر را داشته باشند. درخت‌های نامناسبی در گذشته کاشته شده که مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

وی از معاونت خدمات شهری در خصوص کاشت درخت در خیابان ولیعصر تشکر کرد و گفت: بهتر از از آبیاری قطره‌ای در خیابان ولیعصر که هزینه زیادی نیز دارد، جلوگیری شود و این کار را انجام ندهند.

حقانی یادآور شد: اقدامات شهرداری منطقه ۲ نیز در تخریب و از بین بردن تصرفات قابل تقدیر است و امیدواریم سایر مناطق نیز این اقدام را انجام دهند.

وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به هیأت‌های عزاداری و حسینیه‌ها توصیه‌هایی داشت و گفت: بنابر اعلام اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان نایلون، روزانه ۱۴ هزار تن ظروف پلاستیکی و ۳ هزار تن ظروف کاغذی تولید می‌شود که در ایام محرم تولید این ظروف ۳ برابر می‌شود و ظروف پلاستیکی ۴۰ هزار تن و ظروف کاغذی ۱۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: این ظروف در دمای ۶۵ درجه سانتیگراد سرطان‌زا است و از انواع پایدار کننده‌ها و رنگ‌دانه‌ها در آن استفاده می‌شود و در طبیعت پس از ۳۰۰ سال تجزیه خواهند شد.

حقانی گفت: مواد پلیمری بکار رفته در این ظروف سرطان‌زا است و استانداردهای سم‌زدایی را طی نکردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر در تاریخ ۸۸.۲.۲۰ مصوبهای برای استفاده نکردن از این ظروف پلاستیکی دارد، گفت: باید نسبت به اجرای این مصوبه اقدام شود و تکایا و هیأتها از این ظروف کمتر استفاده کنند.