وعده جدید نوبخت به خودروسازان

به گزارشافکارخبر، محمدباقر نوبخت عصر دیروز در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: دولت برای خروج از رکود برنامه‌ای ارائه داد که توسط رئیس جمهور اعلام و در یک نشست مطبوعاتی اطلاع‌رسانی شد اما از آنجا که کفایت لازم را نداشت امروز ابعاد دیگر آن در شورای گفت‌وگو مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.

وی افزود: یکی از ابعاد این طرح پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران برای تسریع در عملیات تولیدی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در طرح خروج از رکود که نظرات بخش خصوصی در آن تأمین شده است یکی از مواردی که دولت متعهد شده پرداخت بدهی‌های پیمانکاران برای تداوم طرح‌های تولیدی و عمرانی است.

نوبخت اظهار کرد: حداقل بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان از این مطالبات ظرف ۶ ماه آینده پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: ۷۵۰۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ها تا هفته آینده پرداخت می‌شود تا بر این اساس دولت بتواند به تعهدات خود در خصوص پیمانکاران عمل کند.

*نهایی‌شدن یارانه سود تسهیلات به تولید تا پایان هفته

سخنگوی دولت درباره نحوه تخصیص یارانه تولید اظهار کرد: برای پرداخت یارانه آنچه مربوط به بخش صنعت است از طریق بانک صنعت و معدن، برای تشویق صادرات از طریق بانک توسعه صادرات، برای توسعه بخش کشاورزی از طریق بانک کشاورزی و بانک مسکن نیز برای پرداخت یارانه تولید ساخت مسکن اختصاص یافته است.

وی افزود: با مدیران عامل بانکها در حال تدوین موافقتنامه‌ای هستیم تا دولت از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مابه‌التفاوت سود تسهیلات بانکها را بپردازد.

نوبخت یادآور شد: تدوین این موافقتنامه تا پایان هفته نهایی و انجام می‌شود.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای ۴ عرصه یادشده ۲۰۰ میلیارد تومان به‌طور جداگانه در نظر گرفته است و هر مقدار دیگری در این زمینه لازم باشد مابه‌التفاوت پرداخت می‌کند.

سخنگوی دولت در خصوص یارانه خودروسازان گفت: یارانه جداگانه‌ای برای خودروسازان دیده شده و یارانه یادشده مربوط به تولید در صنعت است که موافقتنامه‌ای که با بانک صنعت و معدن در حال تدوین آن هستیم گواه این امر است.