سیاست عربستان حذف دیگران با تندخویی است

به گزارش افکارخبر، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه امروز سه شنبه در مراسم تشییع پیکر احمد فهیما معاون اداره نمایندگی های خارجی اداره کل تشریفات وزارت امور خارجه که در حادثه منا درگذشت، در سخنانی درگذشت فهیما، آقایی پور و حسینی مقدم دیپلمات های ایرانی در حادثه منا را تسلیت گفت.

وی گفت: امیدواریم هرچه زودتر وضعیت رکن آبادی تعیین تکلیف شود و خانواده ایشان از حالت صبر و انتظار بیرون بیایند.

وی ادامه داد: این واقعه در بهترین مکان ایمن اتفاق افتاد.

معاون وزیر خارجه همچنین با انتقاد از عملکرد دولت سعودی در قبال حادثه منا و با بیان اینکه استراتژی که عربستان در پیش گرفته استراتژی حذف دیگران با چاشنی درشت گویی و تندخویی است، پرسید: آیا این نحوه برخورد صحیح با این واقعه است؟

وی گفت: ٢٥ روز از این حادثه میگذرد، کمیته حقیقت یاب کجاست؟

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه امیدواریم به این سوالات پاسخ داده شود، عنوان کرد: ما به عنوان دستگاه دیپلماسی فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری را با تمام وجود عملیاتی خواهیم کرد و با همکاری حج و زیارت آن وظایف ذاتی را انجام می دهیم و این قول را به خانواده جان باختگان می دهیم.

وی همچنین گفت که صبح امروز جلسه خوبی در کمیسیون امنیت مجلس با حضور مسئولان حج و زیارت و با حضور او برگزار و مقدمات اجرایی کردن اوامر روز گذشته مقام معظم رهبری مورد بحثقرار گرفت.

معاون ظریف ادامه داد: انتظار ما این است که مسیر طرف مقابل سازنده باشد و برای کشف حقیقت راه تعامل را پیشه کند.

قشقاوی همچنین در حاشیه و در جمع خبرنگاران عنوان کرد که هیچ معلمی در امارات حتی یک درهم به پرداخت جریمه محکوم نشده است.

وی ادامه داد: اخباری که در این زمینه منتشر شده کذب است. هر کسی که درخواست اقامت ابوظبی را بکند ٥ هزار درهم به ودیعه می گذارد که در صورت دریافت اقامت یا عدم دریافت آن، این مبلغ مسترد می شود.