نامه به جان کری درباره موشک عماد

به گزارش افکارخبر، سناتور رابرت منندز به پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک " عماد " توسط ارتش ایران واکنش نشان داده و خواستار تشدید تحریم های ضدایرانی شد.

هیل، پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا(Hill) با اعلام این خبر نوشت: سناتور بانفوذ دموکرات، خواستار سخت تر شدن تحریم های ایران پس از آزمایش موشکی این کشور شد.

براساس این گزارش، رابرت منندز، سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی از دولت اوباما خواست تحریم ها علیه ایران را تشدید کند پس از اینکه این کشور یک موشک بالستیک را در اوایل ماه جاری[میلادی] پرتاب کرد.

وی روز دوشنبه با ارسال نامه ای برای جان کری، وزیر خارجه آمریکا، به دولت فشار آورد تا تحریم های ایران را تقویت کند. منندز خواست که بداند دولت اوباما چه " گام های هدفمندی " دربرابر آزمایش موشکی ایران برخواهد داشت.

منندز در نامه خود آورده است: حکومت ایران خط و نشانی را کشیده مبنی بر اینکه این کشور با اعمال سلیقه فقط به بعضی از تعهدات خود درباره برنامه تسلیحاتی تحریم شده ایران عمل خواهد کرد.

وی افزود: من این نامه را نوشتم تا به شما پیشنهاد دهم از اختیارات دولت استفاده کرده و تمامی تحریم هایی که در دسترس شماست را برای تنبیه ایران اعمال کنید.