به گزارشافکارخبر، امامزاده‌سازهستند اما از نوع زمین‌خوارش. با جامه انسان‌های نیکوکار به روستاها می‌رفتند و می‌گفتند که قرار است برای آنها امامزاده بسازند البته دست خالی نمی‌رفتند چند ضریح و اقلام مذهبی هم می‌بردند تا ادعای دروغ خود را راست جلوه بدهند اما نمی‌دانستند این ره که می‌روند به بن‌بست می‌رسد و اسیر چنگال قانون خواهند شد.

زمین‌خواری در این روستا به شیوه‌ای جدید صورت گرفته است؛ به گونه‌ای که این متخلفان عرصه‌ای را که به گفته ریش‌‌سفیدان این روستا محل چرای دام آنها طی دهه‌های اخیر بوده است را انتخاب کرده و با خرید گنبد و بارگاه درصدد احداثامامزاده جدیدی در این روستا بودند تا بتوانند در پوشش یک مکان مذهبی و به نام خدمت‌رسانی به زائران، اقدام به تصرف اراضی محدوده آن و ساخت‌و‌ساز کنند.

این تخلفات در کنار مساله‌ای حیاتی به نام بحران آب که هر روز وضعیت آن حساس‌تر می‌شود، از مسائل مهم و استراتژیک برای اداره کشور است، چرا که اگر زمینی نباشد با آب هم نمی‌توان به کشت و تولید ادامه داد.

بنابراین بحران زمین نیز یکی دیگر از مسائل مهم و استراتژیکی است که به نظر می‌رسد مسئولان اجرایی و قضایی باید در راستای حفاظت از منابع پایه آب و خاک کشور بیش از پیش به آن توجه داشته باشند و با کسانی که به خود اجازه دست‌اندازی به طبیعت و تخلف در عرصه‌ گرانبهایی به نام «زمین» را می‌دهند شدیدا برخورد کنند.

دیروز رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از معرفی پرونده زمین‌خوارانی که قصد داشتند با ساخت امامزاده‌ای جعلی در یکی از روستاهای لواسانات کوچک دست به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی بزنند، به دادگاه خبر داد.

به گفته کارشناسان محلی در لواسان ماه‌هاست عده‌ای زمین‌خوار تابلودار برای ساخت امامزاده‌ای جعلی در روستای انباج تلاش می‌کردند تا شاید از این طریق بتوانند با ساخت‌و‌ساز اماکن تجاری و تفریحی در کنار آن پولی به جیب بزنند به گونه‌ای که حتی گنبد و گلدسته‌های مورد نیازشان را هم خریداری کرده بودند اما سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به موقع وارد عمل شد و از این اقدام و ادامه تخلفات آنها جلوگیری کرد. چرا که به گفته خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در روستای «انباج» لواسانات کوچک برخی از زمین‌خواران تابلودار این منطقه با ترفندی جدید برای زمین‌خواری درصدد ساخت امامزاده در محلی بودند که اصلا مشخص نیست امامزاده‌ای در آنجا بوده است یا خیر؛ که البته با انجام اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته، جلوی ادامه روند ساخت و‌سازو نصب گنبد و سازه این امامزاده گرفته شد تا پرونده و ابهامات آن روشن شود.

وی با بیان علت همکاری اداره اوقاف شهرستان، داشتن یا نداشتن تاریخچه و شجره‌نامه که از جمله مسائل ابهام‌آمیز است که با تعامل صورت گرفته با سازمان اوقاف در حال بررسی آن هستیم، گفت: پرونده تخلف این زمین‌خواران تکمیل و به دادگاه فرستاده شد و به صورت کامل از ادامه این پروژه جلوگیری به عمل آمد.