ایران با آزمایش «عماد»، اراده آمریکا را آزمود

به گزارش افکارخبر، یک مقام لابی صهیونیستی آیپک آزمایش موشک «عماد» توسط ایران را آزمون ایران از اراده آمریکا خوانده است.»

روزنامه واشنگتن‌پست از قول این مقام که اشاره‌ای به نامش نکرده می‌نوسد: «اگر ایران می‌تواند قبل از اجرایی شدن توافق، یکی از قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کند، هیچ‌کس نباید وقتی که آنها به ده‌ها میلیارد دلار پول نقد دست پیدا می‌کند از آنها انتظار رفتاری متفاوت داشته باشد.»

این مقام آیپک افزود: «این، تنها آزمایش موشکی نبود، بلکه آزمون ایران از اراده آمریکا هم بود.»

موشک دوربرد «عماد»، که نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است روز یکشنبه(۱۹ مهرماه) با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

«سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه(۲۴ مهرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن بعد از بررسی اطلاعات موجود، آزمایش موشکی ایران را نقض آشکار قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌داند.

قطعنامه شماره ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد که آغازگر چهارمین دور تحریم‌ها علیه ایران با طرح ادعاهای بی‌پایه درباره برنامه هسته‌ای این کشور بود سال ۲۰۱۰ به تصویب رسید.

این شورا اخیراً قطعنامه‌ای جدیدتر به شماره ۲۲۳۱ برای تأیید «برجام» به تصویب رسانده که هنوز اجرایی نشده است. قطعنامه ۲۲۳۱ تمامی قطعنامه‌های قبلی این شورا علیه ایران را لغو می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعای کشورهای غربی، مبنی بر وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای خود را رد می‌کند.

انتهای پیام/