همزمان با درگیری های لفظی و نامه نگاریها میان بخشی از سینماگران و معاون سینمایی ارشاد، سوپراستار سینمای ایران كه ممنوعیت فعالیتش بعد از دیدار با برخی مقامات دولتی رفع شد، از كانادا به یاری شمقدری شتافت.

سایت روزنامه دولت نوشت: در حاشیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در کانادا، گلزار ضمن تقدیر از سیاست های کنونی متولیان سینمایی، افق سینمای ایران را روشن‌تر از همیشه ترسیم کرد.

در حاشیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی‌ در کانادا در بخش نکوداشت از ده سال بازیگری محمدرضا گلزار تجلیل به عمل آمد و تندیس جشنواره به او اهدا شد.

محمدرضا گلزار نیز در سخنانی، جوانان علاقمند به فیلمسازی را به همکاری و ورود به عرصه فیلمسازی از طریق سینمای جوان دعوت نمود و یادآور شد سیاست های کنونی متولیان سینمای ایران به مراتب بهتر از قبل بوده و بستر حمایت از استعداد‌های جوان امروز در سینمای ایران مهیاست. وی با اشاره به فیلم‌های رفع توقیف شده و حمایت‌های معاونت سینمایی از فیلم سازان، افق سینمای ایران را روشن تر از همیشه ترسیم کرد.

جوایز این دوره جشنواره بین المللی تورنتو عبارتند از:
- تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری به فیلم داستانی " زندگی " ساخته محسن مطلبی. جایزه ویژه هیئت داوران به همراه جایزه نقدی به فیلم " نزدیکتر از قفس " پرپریوش نظریه اهدا شد.

- تندیس بهترین بازیگری به حسن پور شیرازی برای بازی در فیلم " مردی که گیلاس‌هایش را خورد "، دیپلم افتخار این بخش نیز به مزدک میرعابدینی بازیگر " بدرود بغداد " اهدا شد.

- تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به پیمان حقانی کارگردان " مردی که گیلاس‌هایش راخورد "، تندیس بهترین فیلم کوتاه به " آن دو " نقی نعمتی تقدیم و دیپلم افتخار این بخش نیز به " آن بالا کسی مرا دوست دارد " جواد میر هاشمی اهدا شد.

- دیپلم افتخار بهترین انیمیشن نیز به فیلم " زنگ انشاء " علیرضا میر اسدا… همچنین تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مستندهای " خون است دلم برای ایران " جواد میر هاشمی و " انگار باید برای مرگ هم احترام گذاشت " فرشید اخلاقی پور تقدیم شد.

- تندیس بهترین فیلم تجربی به فیلم " سیندر لگ " سجاد شاهدی، دیپلم افتخار این بخش نیز به فیلم " دوربین روشن " مریم فخیمی رسید. تندیس بهترین فیلمنامه به " بدورد بغداد " مهدی نادری، دیپلم افتخاری این بخش نیز به فیلم " فراموش " ایران انتظام اهدا شد.

- تندیس بهترین فیلمبرداری به تورج اصلانی برای فیلم " بدورد بغداد "، دیپلم افتخار بهترین موسیقی به آیدین صلح‌جو برای فیلم " زندگی " ساخته شبنم قلی خانی. همچنین هیئت داوران در بخش ویدئو آرت و بهترین دستاورد هنری هیچ فیلمی را انتخاب نکردند.