فرمانده سپاه محمد رسولالله با انتقاد از مطلبی كه روزنامه كیهان از شهید همت منتشر كرده بود، گفت: چندی پیش دیدم كیهان تیتر زده كه شهید همت به یك بسیجی میگوید: پوتین خود را دربیاور و وقتی آن بسیجی پوتین خود را در میآورد، شهید همت آب داخل پوتین را میخورد. باید پرسید این چرندیات چیست و اساساً این چه حرفی است؟ زیرا ما خاطرات بسیار زیادی را از دوران مقدس داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین همدانی در اولین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت روحانیون رزمنده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ طی سخنانی به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز هر کسی و در هر سطری می‌تواند بدون نیاز به هیچ گونه تحلیل سند و مدرکی دستاوردهای دفاع مقدس را با مقایسه شرایط فعلی عراق و کشورمان ببیند.
وی افزود: سی سال قبل که دشمن بعثی به خاک کشورمان حمله کرد و در همان دو سه روز اول بیش از ۸۰ روستای مرزی ما را اشغال و بمباران کرد، برخی ترسیدند و برخی هم که دلسوزان انقلاب بودند از روی دلسوزی گفتند که عقل حکم می‌کند ما در چنین شرایطی مذاکره کنیم. اما حضرت امام که به عملیات روانی دشمن آگاه بود فرمودند که دشمنی به سوی ما سنگ پرتاب کرده و باید در برابر آن دفاع کرد و اگر جنگ بیست سال هم به طول انجامد تا آخرین قطره خون خواهیم ایستاد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ افزود: بنیان گذار کبیر انقلاب که گل سرسبد روحانیت در کشور ما بود، همة درب‌ها و شکاف‌های تردید را بست و تکلیف را بر همه روشن کردند.
وی با مقایسه‌ای از وضعیت تجهیزات در دو جبهه و با اشاره به حمایت‌های گسترده از رژیم بعثدر جنگ تحمیلی، گفت: امروز عراق کشوری ناامن و جمهوری اسلامی ایران مستقل و با امنیت است حتی کشته‌های عراق در جنگ تحمیلی دو برابر شهدای ما بود.
همدانی با اشاره به حضور نیروهای اشغالگر در عراق گفت: وقتی که عکس‌های ماهواره‌ای را می‌بینیم پایگاه‌های امریکا بزرگتر از یک شهر است که به صورت دائمی ساخته شده و امریکاییها از آنجا بیرون نخواهند رفت.
وی با بیان اینکه مقایسه کوتاهی از وضعیت دو کشور ایران و عراق نشان می‌دهد که دستاوردهای ما به بار نشسته‌ است، گفت: امروز دولتمردان ما به برکت مقاومت دفاع مقدس ایستاده‌اند و رزمندگان حزب‌الله لبنان، عراق و افغانستان نیز از مدل مقاومت ما استفاده می‌کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران با طرح این سوال که چه وظیفه‌ای بر دوش مسئولین قرار دارد؟، گفت: اگر نتوانسته‌ایم ارزش‌های دفاع مقدس را منتشر کنیم، آیا جز هنرمندان، خطبا، منبری‌های ما مسئول هستند؟ در این خصوص حتی مقام معظم رهبری نیز فرموده‌ بودند که روحانیون در سخنرانی‌های خود باید به رشادت‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس اشاره کنند.
همدانی با بیان خاطراتی از سال‌های دفاع مقدس، گفت: فضای جبهه و جنگ، به گونه‌ای بود که هر آن کس که از ارزش‌های دینی فاصله داشت و به جبهه‌ها می‌آمد جبهه او را می‌ساخت. زیرا در جبهه غیبت و تهمت نبود، خدا، علی، فاطمه، ایثار و شهامت بود. هر کسی که غیبت می‌کرد به عنوان جریمه ده روز از ماندن در جبهه محروم می‌شد. تهمت در جبهه‌ها معنا نداشت پول و دنیا نیز ارزشی نداشت.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله در پایان از مطلبی که روزنامه کیهان از شهید همت منتشر کرده بود، انتقاد کرد و گفت: چندی پیش دیدم کیهان تیتر زده که شهید همت به یک بسیجی می‌گوید: پوتین خود را دربیاور و وقتی آن بسیجی پوتین خود را در می‌آورد، شهید همت آب داخل پوتین را می‌خورد. باید پرسید این چرندیات چیست و اساساً این چه حرفی است؟ زیرا ما خاطرات بسیار زیادی را از دوران مقدس داریم.