کسی خیال تجاورز کند دست و پایش را قطع می‌کنیم

به گزارش افکارخبر، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در چهارمین همایش سالانه پدافند غیرعامل گفت: امروز با یک خداخواهی عمومی در جهان مواجه هستیم؛ به نحوی که اسلام ناب محمدی مهمترین و اصلی‌ترین سد خواسته‌های زروگویانه و تکاثرطلبانه مستکبران شده است؛ لذا آن‌ها از هیچ تلاشی برای محدود کردن نهضت امام خمینی(ره) فروگذار نمی‌کنند، و بر این اساس سایر مباحثمانند هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌ای بیش نیست.

وی افزود: با توجه به این موضوع هر روز در بخش‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مورد هجمه قرار می‌گیریم؛ که این هجمه‌ها هر روز با ابزارهای جدیدی انجام می‌شود؛ پس چاره‌ای نداریم تا برای حفظ استقلال و آزادی خود در همه ابعاد مقاوم شویم؛ که اقتصاد مقاومتی یکی از این موارد است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار این موضوع باید از قدرت دفاعی کشورمان نیز که حالت بازدارندگی دارد، غافل نشویم؛ البته در بخش نظامی ما هیچ قصد و ایده‌ای برای حمله به دیگر کشورها نداریم؛ لذا تمام فعالیت‌های نظامی ما صرفا در راستای بازدارندگی انجام می‌شود.

باهنر در ادامه به موضوع توانمندی‌های موشکی کشورمان نیز اشاره و تصریح کرد: بر اساس مصلحت، بخشی از امکانات دفاعی را در زمینه موشکی به نمایش گذاشتیم؛ که آنچه به نمایش در آمد گوشه‌ای از توده یخ بود که روی آب ایستاده است؛ اما بخش‌های دیگر در مواقع لزوم بدون هیچ پیش‌اخطاری نمایش داده می‌شود، و اگر کسی خیال تجاوز داشته باشد حتما دست و پای او را قطع خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ‌ البته همه مقاومت‌ها با سلاح و ابزار نظامی نیست؛ بلکه بخشی از مقاومت‌ها نیاز به راه حل‌های دیگری دارد که پدافند غیرعامل نمونه بارز آن است.

باهنر گفت: اینکه فردو را ۳۰۰ متر زیر زمین می‌سازیم یا موشک‌های بالستیک را ۵۰۰ متر زیر کوه قرار می‌دهیم به‌عنوان بخشی از پپدافند غیرعامل محسوب می‌شود؛ اما سد، پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه‌های برق را نمی‌توانیم در زیر زمین پنهان کنیم؛ به همین خاطر باید از ابزارها و امکانات دیگری برای حفظ و حراست آنها استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پدافند غیر عامل، در همه جا با ایجاد گنبد آهنین میسر نمی‌شود، افزود: با تشکیل شورای عالی فضای مجازی این شورا می‌تواند موضوعات پدافند غیرعامل در حوزه سایبری را گسترش دهد.

در جریان این همایش، از تعدادی از مدیران کل پدافند غیرعامل استانها و فعالان این عرصه در بخشهای کشوری و لشکری تجلیل شدند.