توزیع بنزین بی‌کیفیت تأیید شد

به گزارشافکارخبر، نیره پیروز بخت در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید دلیل تأخیرهای پی‌در پی سازمان استاندارد در اعلام نتایج آزمون برخی محصولات مانند بنزین، آب معدنی و روغن پالم در لبنیات چیست و آیا بحث‌های مطرح شده مبنی بر تبانی این شرکت با برخی واحدهای متخلف را قبول دارید، اظهارداشت: با هیچ شرکتی تبانی نداریم و به عنوان مثال در مورد اعلام وجود روغن پالم در برخی محصولات لبنی اولین سازمانی بودیم که این موضوع را مطرح کردیم. وی ادامه داد: طبق تفاهمنامه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد اگر موردی در زمینه مواد غذایی مغایر با استانداردها وجود داشت بدون رعایت سلسله مراتب این مسائل به سازمان استاندارد اعلام شود و ما نیز پیگیری کنیم.


پیروز بخت در پاسخ به سؤالی دیگرمبنی بر اینکه دلیل تأخیر در اعلام نتایج آزمون بنزین چه بوده است، آیا مشکل کمبود تجهیزات دارید یا منابع مالی شما محدود است یا اینکه دولت از شما خواسته نتایج آرا را اعلام نکنید، گفت: هیچ‌کدام از این موارد مطرح نبوده است، دلیل تأخیر در اعلام نتایج آزمون بنزین این بود که نمی‌خواستیم بدون برنامه عمل کنیم. وی تأکید کرد: موضوع آزمون بنزین به یک بحثسیاسی تبدیل شد و مجلس به این موضوع وارد شد که ما نیز به عنوان یک ناظر بی‌طرف خواستیم به این موضوع وارد نشویم. وی ادامه داد: در این شرایط دستگاه‌های مختلف نیز سعی داشتند بگویند که ما متولی هستیم در حالی که استاندارد بنزین در سال‌های قبل اجباری شده بود ولی از حالت اجباری شدن خارج شد که در نهایت شورای عالی استاندارد اعلام کرد این موضوع در کارگروه مشخصی پیگیری شود.


وی در پاسخ به این سؤال که شما قبلاً چندین بار برای اعلام نتیجه آزمون بنزین به رسانه‌ها و مردم وعده داده بودید، چرا در آن زمان به فکر تدوین یک برنامه نبودید؟ گفت: قصد ما این است که براساس یک برنامه عمل کنیم و نتایج آزمون‌ها را به دولت، مجلس و مردم ارائه کنیم.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بنزین توزیعی در هشت کلانشهر مشکلی ندارد در پاسخ به این سؤال فارس که در آزمون بنزین از چند جایگاه در هر کلانشهر نمونه برداری کرده‌اید، گفت: این نمونه برداری‌ها براساس استاندارد صورت گرفته ولی در حال حاضر عدد مربوط به تعداد نمونه برداری‌ها را به‌خاطر ندارم.