به گزارش افکارخبراو در این‌باره حرف‌هایی باورنکردنی می‌زند. اینکه چرا دعوت شد و مشکل چه بود.

ماجرای حضور شما در کمیته اخلاق چیست؟ آقای کروش در برنامه دوشنبه‌شب ۹۰ برای اولین بار این موضوع را گفتند.
این مسئله به روزنامه شما مربوط می‌شود و مصاحبه‌ای که من با خودتان انجام دادم. سال گذشته شما تصاویری از کمپ تیم‌ملی منتشر کردید.

بله، عکاس ما این عکس‌ها را در کمپ تیم‌ملی گرفته بود ولی چه ارتباطی به شما داشت؟
بعضی از دوستان موضوع را طور دیگری جلوه دادند. چون من بعد از چند روز با خود شما مصاحبه کردم و گفتم که زمین ما در کمپ اصلاً خوب نیست و شاید در آنجا تمرین نکنیم.

دقیقاً یادمان هست. خب این مسئله چه ارتباطی به کمیته اخلاق دارد؟
من هم واقعاً سؤالم این بود. وقتی به کمیته اخلاق رفتم، گفتم مگر دروغ گفتم؟ چیزی که عیان است و نیاز به توضیح ندارد. من واقعیت را گفتم. زمین کمپ اصلاً شرایط خوبی نداشت و ندارد. گفتم تیم‌ملی نمی‌تواند آنجا تمرین کند. فکر کنم قبل و بعد از من هم خیلی‌ها این حرف را زده‌اند.

واکنش آقای محمدزاده رئیس کمیته اخلاق چه بود؟
ایشان گفت برای ما نامه زده‌اند و باید شما را دعوت می‌کردیم. چند دقیقه‌ای حرف زدیم و خود آقای محمدزاده هم گفت که این مسئله دیگر پیگیری نمی‌شود.

نامه را چه کسی زده بود؟
دیگر آقای کروش در برنامه ۹۰ گفتند چه کسی نامه را زده است. معلوم است نامه‌ها را چه کسی امضا می‌کند و به کمیته اخلاق می‌برد. من یک نکته بگویم. خود آقای کفاشیان اصلاً انتقادی به حرف‌های من نداشت چون می‌دانست حرف درست را می‌گویم. دیگر واضح بود که زمین کمپ خراب است و هنوز هم شرایط گذشته‌‌اش را دارد.

کروش گفت اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال این نامه را زده.
دیگر آقای کروش گفتند ولی من چیز بدی نگفته بودم. زمین خراب است. قطعاً فدراسیون هم تلاشش را می‌کند تا اوضاع را بهتر کند.

کروش هم در جریان بود؟
این مسئله مربوط به زمانی بود که کروش در ایران حضور نداشت. قبل از بازی شیلی و سوئد بود که من دعوت شدم. به کروش هم نگفتم و او بعد از مدتی خبردار شد که این مسئله باعثناراحتی و تعجبش شد.

موضوع تعجب‌برانگیزی است. همه بازیکنان تیم‌ملی حداقل در ۱۰ مصاحبه گفته‌اند زمین کمپ خراب است. یعنی باید دعوت می‌شدند؟
خب اعتقاد داشتند که من فدراسیون را زیر سؤال برده‌ام.

بعد از حضور در کمیته اخلاق دیگر به شما گفتند درباره زمین حرف نزنید؟
نه، اتفاقاً من بعدش دوباره مصاحبه کردم. فکر کنم چند مصاحبه دوباره با خود شما درباره زمین داشتم.

دعوت دبیر کل فدراسیون از ‌کروش برای مناظره تلویزیونی!
به دنبال مصاحبه کارلوس کروش در برنامه ۹۰ و اظهارات او، علیرضا اسدی، سرمربی تیم ‌ملی را به مناظره در برنامه ۹۰ دعوت کرد. اسدی در این خصوص گفت: «در برنامه تلویزیونی دوشنبه شب گذشته صحبت‌هایی در مورد اینجانب مطرح شد که علی‌رغم خویشتن‌داری نیاز به پاسخ‌گویی دارد.

اینکه به صورت یک‌طرفه در یک‌ جا حضور یابید و علیه دیگران صحبت کنید قطعاً باعثرضایت همه و شخص شما خواهد شد ولی زمانی که به صورت دوطرفه و حضوری در یک مناظره مسائل برطرف شود دیگر هیچ‌کس این اجازه را ندارد که به تنهایی به قاضی برود و راضی برگردد. برای اینکه من هم به تنهایی به قاضی بزرگ که افکار عموم مردم عزیز کشورم است، نرفته باشم از سرمربی تیم‌ ملی دعوت می‌کنم در همان برنامه تلویزیونی که از من صحبت کرده حضور یابد تا بتوانم به صورت رو در رو و بدون واسطه و هیچ مشکلی با او صحبت کنم و مطالب مختلف را که در مدت حضورم در فدراسیون در مورد من مطرح شده را به طور مشروح به آگاهی مردم عزیز برسانم.»


چطور همه برای پرونده آل‌اشپورت دعوت شدند به جز کروش؟!
آبانگاه دبیر سابق کمیته اخلاق، در برنامه ۹۰ ادعا کرد، خیلی‌ها را برای پرونده‌های مختلف دعوت کردند، از جمله پرونده کروش و آل‌اشپورت. او گفت مدیر آل‌اشپورت را آوردند و حرف‌هایش را شنیدند. گفت هر که در این پرونده بوده، توضیحاتی داده اما دقیقاً کسی که باید از او سؤال شود، اصلاً به کمیته اخلاق نرفته است‌؛ کارلوس کروش. وقتی مربی پرتغالی نقش اصلی پرونده است، چطور برای ادای توضیحات به کمیته اخلاق نرفته است؟ همین کمیته برای رأی دادن درباره پرونده مهرداد خانبان آنالیزور کروش او را دعوت کرد و توضیحاتش را شنید، آنها حتی مارکار آقاجانیان را هم دعوت کردند و او رفت و توضیحاتش را داد ولی در این بین فقط کروش دعوت نشده است.

چطور همه درباره این پرونده حرف زده‌اند، به جز کارلوس؟ این دقیقاً با ادعای مسئولان سابق کمیته اخلاق در تناقض است. سؤال مهمی که پیش می‌‌آید این است‌؛ چرا وقتی کروش به کمیته اخلاق نرفته و هنوز توضیح نداده، به عنوان مقصر شناخته شده است؟جالب اینجاست که مسئولان سابق کمیته اخلاق می‌گویند اصلاً به کروش تهمتی نزده‌اند در حالی که ادعای «باجگیری» توسط کارلوس از آل‌اشپورت دقیقاً توسط همین مسئولان مطرح شد. این یعنی آنها به این نتیجه رسیده بودند که کروش باجگیری کرده است. در واقع رأی پرونده در حالی صادر شده که کروش اصلاً توضیحی نداده و اصلاً در جریان رسیدگی به پرونده نبوده است.