عطریانفر: چرا اینقدر دشمن تراشی می‌کنید؟

به گزارش افکارخبر، مناظره با عنوان «از تسخیر تا نفوذ» با حضور محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی صبح امروز چهارشنبه ششم مهر در دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مناظره عطریانفر، ایران را کشوری با اقتدار ملی و سیاسی در خاورمیانه و منشا اثر خواند و گفت: همین می‌تواند محل طمع برای نفوذ کشورهای بیگانه از جمله آمریکا باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی تلاش می کند با حضور معنادار خود از اصول جمهوری اسلامی در منطقه دفاع کند این نوعی نفوذ خوب است، ولی همین نفوذ ما از سوی برخی قدرت ها امری مزاحم است. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تأکید بر این که باید نسبت نفوذ را با بستر مورد نظر بررسی کرد، گفت: نفوذ باید نسبت روشنی با منافع ملی پیدا کند و اگر نتوانیم تعریف کاملی از منافع ملی داشته باشیم نمی‌شود برداشت درستی داشت.

عطریانفر در ادامه این مناظره با طرح این سوال که چرا اینقدر برای ایران دشمن تراشی می کنید گفت: ایران یک دشمن دارد که سعی در نفوذ دارد و آن هم آمریکا است و بزرگ کردن انجمن حجتیه در زمینه نفوذ درست نیست. دشمن برای نفوذ از کاستی ها و اختلافات استفاده کرده و آنها را در مقابل نظام قرار می دهد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مهدی هاشمی را یک پدیده ناهنجار در بیت مرحوم منتظری دانست و اظهار داشت: یکی از کسانی که از قائم مقام رهبری بودن آقای منتظری به صورت جدی دفاع می کرد شخص آیت الله خامنه ای بودند، آقای منتظری هوای نفسی برای رهبری نداشت، البته ساده اندیشی هایی نیز وجود داشت. برخی تندروها و حتی خود من در قدیم می گفتیم که خبرگان تضعیف امام است ولی ایشان ما را ادب کردند.

عطریانفر تاکید کرد: منافع ملی به هیچ وجهه قابل مذاکره نیست، رهبری در موضوع هسته ای گفته اند که قابل مذاکره است ولی عده ای تندرو آن‌را در زمینه منافع ملی تعریف می کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در اصل مبارزه با آمریکا هم نظر هستیم اظهار داشت: باید ببینیم برای تحقق منویات رهبری در طبقه نخبگان چکار باید کرد؟

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه در سال ۸۸ علاقه چندانی به فعالیت در انتخابات نداشتم، گفت: من عضو ستاد قیطریه نبودم، ممکن است خطاهایی هم در این ستاد صورت گرفته باشد و در حوادثسال ۸۸ از برخی بسترها برای نفوذ استفاده شده باشد ولی اینکه مهندس موسوی از اول در پروژه نفوذ بوده قبول نیست.

عطریانفر تاکید کرد: باید نسبت نفوذ با منافع ملی را مشخص کنیم، همه کشورهای دنیا با استفاده از سفارت خانه های خود ساختاری برای نفوذ دارند و ما وظیفه داریم از زمینه های نفوذ جلوگیری کنیم.

وی رفاه را یکی از مولفه های امنیت ملی دانست و اظهار داشت: ما یک میزان داریم و شایسته ترین فرد برای تفسیر خط امام شخص مقام معظم رهبری است، نباید ببینیم رهبری چه می گویند و بعد همان را تکرار کنیم.