سفیر عربستان: اشتباها بیمارستان یمن را هدف قرار دادیم

به گزارشافکارخبر، در حالی که سعودیها پیش از این حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن را تکذیب می‌کردند، سفیر ریاض در سازمان ملل برای اولین بار این حمله را تایید و آن را از روی اشتباه توصیف کرد.

در ادامه تجاوز ائتلاف سعودی به مردم یمن، جنگنده‌های عربستان سعودی بیمارستان پزشکان بدون مرز را در «صعده» واقع در شمال یمن را بمباران کردند.

واکنش ابتدایی مقامات سعودی درباره این خبر، رد کردن چنین حمله‌ای بوده؛ حمله‌ای که سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای آن را تایید کرده بود.

در حالی که مقامات سعودی هرگونه حمله‌ای به بیمارستان پزشکان بدون مرز را رد کردند، سفیر ریاض در سازمان ملل ضمن تایید خبر حمله به این بیمارستان، آن را «اشتباه» خواند.

عبدالله المعلمی در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه «وایس نیوز» ضمن تایید حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن گفت: «این بیمارستان اشتباهی و در نتیجه هماهنگیها نادرست و غلط پزشکان بدون مرز درباره موقعیت و مکانشان هدف قرار گرفت».

سفیر عربستان البته مدعی شد: ‌ «نیروهای ائتلاف از حمله به موقعیت و مکانی که پزشکان بدون مرز به آنها دادند، اجتناب کردند و آنها منطقه‌ای را که حوثی‌ها از آن برای آموزش و جمع آوری تسلیحات استفاده کرده بودند، هدف قرار دادند».

اظهارات سفیر ریاض درباره «حمله اشتباهی» به بیمارستان پزشکان بدون مرز در حالی مطرح شده که سخنگوی ائتلاف سعودی تجاوز به یمن هرگونه حمله به این بیمارستان را رد کرده بود.