به گزارش افکارخبر، جری بنسون در مورد شرایط خودش و دربی روز جمعه صحبت‌ها زیر را انجام داد:

در این مدت از دربی تهران شناخت پیدا کرده‌ای؟

متوجه شده‌ام از بازی‌های خیلی مهم در ایران است که همه به آن توجه می‌کنند. جدا از این مسئله، امتیاز این بازی هم در مسیری که داریم بسیار مهم است. فوق‌العاده خواهد بود که بتوانم در این بازی باشم و جلوی صد هزار تماشاگر بازی کنم. درباره جو ورزشگاه آزادی وقتی پر می‌شود، اینها را از اومانیا شنیده‌ام.

در چهار بازی اول فصل، یک امتیاز گرفتید و در چهار بازی اخیر، ۱۰ امتیاز، چه اتفاقی در پرسپولیس رخ داده؟

قطعاً واقعیت تیم ما همین چهار بازی آخر است. در فوتبال اینطور است که بعضی مواقع بازی خوبی انجام می‌دهید ولی نتیجه نمی‌گیرید و امتیاز از دست می‌دهید. در هفته‌های اول همه چیز دست به دست هم داده بود تا ما نتوانیم به خواسته‌هایمان برسیم ولی با تلاش زیاد، شرایط عوض شد. حالا هم خوب نتیجه می‌گیریم و هم خوب بازی می‌کنیم.

برانکو اعتقاد داشت دیر ملحق شدن به تیم برایت مشکل‌ساز بود، آیا الان با هافبک‌ها هماهنگ شدی؟ آیا توپ‌هایی که می‌خواهی برای تو ارسال می‌شود؟

وقتی آمدم، زمان کمی داشتم تا با شرایط تیم و هافبک‌ها هماهنگ بشوم. فرصت خیلی کم بود و الان شرایط خوب شده است و هماهنگ‌تر شده‌ایم. این بازی آخر کمک بزرگی بود. الان پاس‌های خوبی دریافت می‌کنم. توپ‌های عمقی و زاویه‌دار خوبی هم برای من می‌فرستند تا بتوانم با حرکاتی که دارم، خودم را در موقعیت قرار بدهم.

حالا در هر بازی چند موقعیت لازم داری تا به گل برسی، چون در این بازی موقعیت‌های خوبی داشتی که از دست دادی و البته گل تو هم تیزهوشانه بود؟

بعضی مواقع شانس‌های زیادی برای گلزنی دارید ولی باید مرتب تلاش کنم تا بیشتر گل بزنم. من نیاز داشتم خودم را ثابت کنم، خودم را در تیم پیدا کنم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم گل بزنم، این اتفاق خیلی مهمی بود.

در نیمه اول بازی با ملوان تمرکزت روی نوک حمله کمتر بود و بارها دور از دروازه و در کناره‌ها دیده شدی، چرا؟

فورواردها دوست دارند حرکت کنند و در زمین حریف به جاهای مختلف سر بزنند. به چپ و راست بروند و البته گل بزنند. پاسخ به این سؤال سخت است چون کمی هم مربوط به تاکتیک‌ها می‌شود ولی تا این حد می‌توانم بگویم که برانکو از ما می‌خواهد همیشه یک نفر ما روی دروازه متمرکز بوده و در واقع فوروارد اول باشد و طبعاً ما با هم جا عوض می‌کنیم.

استقلال مدافعان با تجربه‌ای دارد اما کندی آنها نسبت به سرعت برای شما یک فرصت خوب است، اما دربی جایی نیست که بخواهید فرصت‌های زیادی را از دست بدهید.

در وهله اول آرزو می‌کنم در این بازی فوق‌العاده باشم. آزادیِ پر از تماشاگر حتماً دیدنی خواهد بود. در مرحله بعد باید بگویم خیلی مهم است که بازی را ببریم حالا هر کس بازی کند و هر کس گل بزند فرقی نمی‌کند. از سوی دیگر حریف ما هم دوست دارد ببرد. حتماً آنها هم متوجه این مسائل هستند و باید خیلی تلاش کنیم. شخصاً دوست دارم یک بازی خوب و درگیرانه داشته باشیم و خیلی مهم است که تماشاگران بیایند و تشویق‌مان کنند.

بعد از بازی با ملوان الان احساس خیلی بهتری برای گلزنی دارم. هر چه بیشتر بازی کنم، احساس من بهتر میشود و راحتتر کار میکنم، اعتماد به نفسم بیشتر میشود. شما هنوز توان صد در صد من را ندیدهاید، تلاش میکنم آن را ارائه کنم.