ترامپ: باید نفت عراق را می‌دزدیدیم!

به گزارشافکارخبر، گلوبال ریسرچ نوشت: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می گوید کشورش باید پس از نابود کردن عراق، نفت آن را به سرقت می‌برد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در روز بیست و پنجم ماه اکتبر(۳ آبان) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: «من از همان ابتدا اعلام کرده بودم که اگر قرار است از این کشور(عراق) برویم باید نفت آن را با خود ببریم.»

او در ادامه گفت: «من همچنین اعلام کردم زمانی که این کشور را ترک می کنیم باید نفت آن را با خود ببریم. ما به واقع نمی بایست این کشور را ترک می کردیم.»

بدین ترتیب، ترامپ بر این باور است که اشغال عراق به وسیله آمریکا باید ادامه می یافت و آمریکا باید کنترل نفت عراق را در دست می گرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۴ نیز اعلام کرده بود حمله به عراق به طور کامل صورت نگرفته است.

رویکرد ترامپ در زمینه تهاجم آمریکا به عراق در مصاحبه با سی ان ان، سبب شد فرد مصاحبه کننده این سوال را از او بپرسد که آیا ترامپ فکر می کند «جهان با حضور صدام» در عراق مکان بهتری بود، ترامپ به صورت مستقیم پاسخ داد: «صد در صد.»

او گفت: «اوضاع اکنون بدتر از هر زمان دیگری است. مردم دچار مشکلا وخیم تری شده اند. آنها در حال نابود شدن هستند. مشکلات آنها در مقایسه با زمانی که صدام در عراق بر سر قدرت بود، بسیار بیشتر شده است.»