جولان مافیا در میوه و تره بار تهران

به گزارشافکارخبر،صبح چهارشنبه در جلسه کمیسیون تعزیرات استان تهران که به ریاست سید حسین هاشمی استاندار تهران برگزار شد یکی از بازرسان اعلام کرد: متاسفانه امروز بسیاری از فروشگاه های پوشاک از مغازه ها خارج شده و به خانه ها کوچ کردند و این تخلفات قطعا آسیب های فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: چندی پیش براساس اعلام سامانه ۱۲۴ بازرسی وزرات صنعت، معدن و تجارت بسیاری از آدرس متخلفان خانه بوده است که وقتی مراجعه کردیم از فروشنده خبری نبود.

در ادامه جلسه محمدی مدیر کل تعزیرات استان تهران گفت: امروز بحثیارانه در نانوایی مشکل ساز شده و گاهی برخی از نانوایی ها برای فرار از گران فروشی کم فروشی می کنند. ما به دنبال پرونده سازی نیستیم بلکه می خواهیم فرهنگ سازی کنیم.

وی افزود: اتحادیه های اصناف وظایف خودشان را انجام دهند قطعا تخلف کم می شود اما گاهی به اتحادیه نامه می زنیم که گزارش تخلفات را ارائه دهد اما انجام نمی دهد. همین الان ۵۰ درصد میوه و تره بار تهران مجوز ندارند و براساس مافیا اداره می شود و حاضر نیستند حتی قیمت میوه ها را بزنند و تمامی میوه ها با سبد و کارتن و پالت چوبی وزن می شوند و کارت بهداشت هم ندارند.

در ادامه جلسه مدیر کل استاندارد تهران هم گفت: به اعتقاد من باید متخلفان تنبیه اجتماعی شوند و اسامی آنها را منتشر کنیم. سال گذشته ۷۰۰ پرونده به مراجع قضایی رفت و امسال هم ۲۷ هزار مورد آبلیموی تقلبی داشته ایم. همچنین پرونده هایی در مورد ۱۳ هزار تخلف و توزیع سیم برق و پریز غیر استاندارد داریم.

استاندار تهران در خاتمه جلسه گفت: باید هر چه زودتر جلسه ویژه ای برای ساماندهی اصناف تشکیل شود همچنین صدا و سیما هم باید کمک کند و متاسفانه الان استان تهران شبکه ندارد در حالی که تمامی استان ها صاحب شبکه تلویزیونی هستند. به اعتقاد شما چگونه باید استاندار و مدیران با مردم صحبت کنند.