۱۳ آبان تجلی پیام استکبارستیزی انقلاب اسلامی است

به گزارشافکارخبر،حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله ۱۳ آبان در جمع اعضای ستاد مرکزی و نمایندگان ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد گفت: یوم‌الله سیزدهم آبان فراتر از یک مراسم و مناسبت ملی است و ما نیز به آن نگاهی صرفاً مراسمی و مناسبتی نداشته و نداریم بلکه بسیار فراتر از یک مراسم ملی و به عنوان یک فرصت برای رساندن پیام جهانی ظلم‌ستیزی و عزت‌طلبی حسینی به آن می‌نگریم.

وی ادامه داد: سیزدهم آبان بهترین وکم‌نظیر فرصت است برای اینکه می‌توانیم پیام جهانی استکبارستیزی و پیام حسینی و حق‌طلبی انقلاب و پیامی که می‌تواند امروز و فردای نظام و کشور ما را حفظ و تضمین کند را در جهان مطرح کنیم.

کاشانی‌پور درخصوص استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در مراسم و مناسبت‌های ایام‌الله انقلاب اسلامی در جهت تحقق اهداف و آرمان‌ها، پیام‌ها و حرف‌های انقلاب خاطرنشان کرد: مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی به عنوان ایام‌الله، یک ودیعه الهی و یک فرصت بی‌نظیر، استثنایی و طلایی است که بایستی از رهگذر آن، بتوانیم گفتمان و هویت انقلابی خود را در جهان مطرح کرده و اهداف انقلاب اسلامی خود را پیگیری کنیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله ۱۳ آبان درخصوص پیام‌های مهم انقلاب اسلامی ایران و صدور آن به اقصی‌نقاط جهان گفت: یکی از مهم‌ترین پیام‌های جهانی انقلاب اسلامی که همزاد انقلاب و نهضت حسینی امام خمینی(ره) است، پیام استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و سلطۀ مستکبران عالم است که تجلی آن در یوم‌الله سیزدهم آبان کاملاً مشهود می‌شود.

کاشانی‌پور در این جلسه به ریشه‌های ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار پرداخت و اظهارداشت: مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در یوم‌الله سیزدهم آبان لبیک بلند ملت شجاع و ظلم‌ستیز ایران به دعوت " هل من ناصر ینصرنی " امام حسین(علیه‌السلام) در ظهر عاشورا و ترجمان شعار هیهات منا‌الذله در صحرای کربلاست.

وی ادامه داد: از همان ابتدا در حرکت و نهضت عاشورایی و پیام‌ها و دعوت‌ها و جهت‌گیری‌های حضرت امام خمینی(ره) که خوب می‌نگریم، می‌بینیم که حضرت امام(ره) در نهضت و قیام و حرکت خود اصل ریشه فساد و مقابله با گسترش و نفوذ آن در عالم را نشانه گرفته‌اند.

کاشانی‌پور با بیان اینکه اصل ریشه فساد و ظلم در عالم، حمایت استکبارگران از ظلم ظالمان است، گفت: انقلاب اسلامی ما دارای پیام‌های محوری، اصلی و جهانی بوده که یکی از این پیام‌ها، پیام ظلم‌ستیزی و عدم سلطه‌پذیری است که با سلطه بیگانگان و مستکبران مخالفت کنیم و این در نهاد و جزء ذات انقلاب اسلامی و از بدیهیات آن است که ستون خیمه انقلاب و زیرساخت این حرکت الهی و بنای عظیم جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: نهضت الهی و حسینی امام خمینی(ره) از همان ابتدای نهضت، یک پیام محوری و جهانی داشت که آن هم پیام جهانی ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار بود، که ریشه آن پیام برگرفته از قران و قیام عاشورایی سید الشهدا(ع) بود.

کاشانی پور ادامه داد: هرجایی که ما می‌بینیم حضور عناصر زورگو و افرادی که به ملت‌هایشان ستم می‌کنند، وجود دارد، به خاطر اینکه از پشتوانۀ حمایتی استکبار جهانی برخوردارند.

وی ریشه مبارزه با استکبار را در مکتب سراسر نورانی قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) و برخاسته از بعثت پیامبر اکرم(ص) که با ندای «قولو لا اله الّا الله تفلحوا»، شرط رستگاری و اساس آن را کنار زدن غیر خدا به عنوان صاحبان و دارندگان قدرت در عالم دانست و تصریح کرد: پس از آن حضرت تجلی کلام نورانی پیامبر اعظم(ص) حسین منی و انا من حسین در صحنه کربلا و ظهر عاشورا و آن فریاد عزت‌خواهی، آزادگی، حق‌طلبی و مبارزه با استکباری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در قالب عدم بیعت و ایستادگی در برابر زورگویان و ظالمان را مطرح می‌کند، است.

کاشانی پور خاطرنشان کرد: در این چند سال گذشته، روشنگری‌ها و بیانات علما، وعاظ و خطبا در منابر و مجالس، به ویژه در ایام ماه محرم، در جهت بیدارگری و ارجاع مردم به اصل و اساس واقعۀ عاشورا و چرایی و چیستی و ماهیت حرکت و قیام ابا عبدالله الحسین(ع) پررنگ‌تر شده، فضای آگاهی و بیداری اسلامی را هم در عرصه تبلیغ و هم در عرصه شناسایی و معرفی مصادیق جهانی در این خصوص، مهیا تر دانست.

وی تصریح کرد: در مقطع فعلی شرایط بسیار مناسب و خوبی را برای نشان دادن چهره واقعی و کریه المنظر آمریکا به عنوان مصداق عینی و علنی اتم استکبار پیش رو داشته و از این شرایط بایستی حداکثر بهره‌برداری را در راستای تحقق اهداف اصیل انقلاب و انتشار پیام جهانی استکبار ستیزی انقلاب داشته باشیم.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: بایستی در راه مبارزه با استکبار و سلطه و ظلم‌ستیزی به ریشه‌ها برگردیم، مثلاً هنگامی که مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها متذکر می‌شوند، بحثاستکبار ستیزی، اساساً بحثقرآنی است و اگر ما استکبارستیزی نکنیم، نمی توانیم بگوییم که تابع قرآن هستیم، این خود یک ارجاع مناسب و مهم به اصل و اساس و اعلام ضرورت، اهمیت، چرایی و چگونگی راه مبارزه با ظلم و استکبار است.

وی ادامه داد: باید از فضای محرم و برکات قیام ابا عبدالله الحسین(ع) در راستای تبیین، تحلیل و چرایی مبارزه با استکبار و دمیدن روح تازه به مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان بهره‌ مند شد.

کاشانی‌پور مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان امسال را در شرایط خاص و ویژه‌ای همانند مطرح شدن بحثبرجام و پسابرجام دانست و بیان کرد: شاهد هستیم که برخی از وادادگان در برابر استکبار جهانی در داخل و خارج، به دنبال گرفتن محتوا، هویت و پیام اصلی ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی از انقلاب هستند.

وی ادامه داد: در این حوزه و زمینه‌ هم با نظریه‌پردازی و هم با فضاسازی‌های فراوان تبلیغی و رسانه‌ای سعی در ایجاد فضای دو قطبی در کشور و اختلاف میان نیروهای انقلاب و پیاده کردن اهداف خود که در راستای منافع و اهداف مستکبرین و در رأس آنان آمریکاست، دیده می‌شود که همه باید در جهت وحدت حول محور ولایت فقیه حرکت کنیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله۱۳ آبان در پایان خاطرنشان کرد با توجه با سیاست‌گذاری کلان و صرف هزینه‌های سنگین استکبار جهانی در مسیر نفوذ به انقلاب و نظام و ارزش‌ها و اندیشه های انقلابی مردم، گفت: بایستی با ظرفیت بالای مراسم و تظاهرات یوم‌‌الله۱۳ آبان، آمادگی ملت را برای سد روزنه‌های نفوذ و رخنه دشمن را به جهانیان نشان دهیم.

در پایان این جلسه، اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت یومالله۱۳ آبان ، نمایندگان نهادها ، سازمانها و دستگاه ها به بحث و بررسی پیرامون هرچه باشکوهتر و مناسب برگزار کردن مراسم ۱۳ آبان پرداختند.