به گزارشافکارخبر، همایون زندیپور کارشناس و تحلیلگر اقتصادی، در خصوص ورود برندهای اروپایی در حوزه صنایع غذایی بعد از اجرای برجام تصریح کرد: ورود برندهای اروپایی به بازار مواد غذایی، یکی از رهاوردهای دوران پسابرجام است و میتوان امیدوار بود که با ورود شرکتهای اروپایی، سرمایهگذاریها و تکنولوژیهای آنها، بتوان ظرفیتهای خالی کارخانجات صنایع غذایی را پر کرد که این امر باعثرونق بازار مواد غذایی و تعدیل قیمت خواهد شد.
وی در ادامه افزود: همکاری و مشارکت با کشورهای اروپایی در زمینه صنایع غذایی، هم تولید داخلی را افزایش و هم مردم را که تمایل زیادی به مصرف مواد غذایی درجه یک دارند، زیاد میکند که این باعثگردش چرخش اقتصادی کشور میشود و صادرات را افزایش میدهد.
زندیپور در بخش انتهایی صحبتهایش گفت: ما باید در زمینه غلات، نانهای فرآوری شده، صنایع گوشتی فرآوری شده، انواع پاستا، محصولات لبنی، انواع آب میوه و مشتقات میوه، انواع بیسکویت و شکلات و … با ورود سرمایهگذاری برندهای اروپایی، وضعیت تولید و صادرات این محصولات را بهبود ببخشیم و صادرات آنها را افزایش دهیم که ارزآوری برای کشور را به دنبال خواهد داشت.
شناسه خبر:
۴۶۰۵۶۹
رونق بازار مواد غذایی با ورود برندهای اروپایی
کارشناس اقتصادی گفت: ورود برندهای اروپایی در حوزه صنایع غذایی یکی از رهآوردهای دوران پسابرجام است و به این ترتیب شاهد رونق بازار مواد غذایی و تعدیل قیمت خواهیم بود.
۰