اکثر صرافیهای واقع در میدان فردوسی و چهارراه استانبول در حالی امروز قیمت انواع ارز را در تابلوهای صرافی خود درج کردند که قیمت دلار امروز در بازار به ۱۰۸۰ تومان رسید تا نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ( دلار ۱۲۲۰ تومانی ) حدود ۱۴۰ تومان کاهش نشان دهد.

به گزارش مهر بازگشت قیمت انواع ارز به تابلوی صرافی ها، از روند تدریجی بازگشت بازار ارز به وضعیت قبلی خود حکایت دارد.

امروز اکثر صرافی‌ها قیمت خرید و فروش دلار را بر روی تابلوهای خود درج کرده اند که براساس آن، قیمت فروش دلار ۱۰۸۰ تومان و قیمت خرید نیز بین ۱۰۷۰ تا ۱۰۷۵ تومان است.

برخی از صرافی ها قیمت فروش یورو را بین ۱۵۲۰ تا ۱۵۳۵ بر روی تابلوهای صرافی خود درج کرده اند. در عین حال، اکثر آنها قیمت خرید را حک نکرده اند اما در مراجعه برای خرید توسط مشتری قیمت آن حدود ۱۴۸۰ تومان اعلام می‌شود.

امروز نیز فروش ارز دلار در صرافی های بانکها با استقبال شدید صرافی ها و مردم مواجه شده است، به نحویکه صفهای طولانی در مقابل آنها تشکیل شده است، ضمن اینکه بانک مرکزی امروز نرخ مرجع دلار را ۱۰۷۰ تومان و یورو را ۱۴۷۶ تومان اعلام کرده است.

صرافی ها در این اطلاعیه ها درج کرده اند که فروش دلار حتما با ارائه کارت ملی امکانپذیر است و از ارائه هرگونه وجه نقد برای خرید دلار پیش از دریافت آن خودداری شود.

در کنار این موارد، امروز برخی از صرافی‌های وابسته به بانکها در اقدامی تعجب برانگیز که موجب تشکیل صفهای طولانی در مقابل آنها شده است، با نصب تابلوها و اعلامیه هایی مطرح کرده‌اند که با کارت ملی، ۲۰۰۰ دلار به قیمت بانکی فروخته می‌شود.

سکه

در عین حال، اکثر صرافی‌ها قیمتهای خرید و فروش سکه را بر روی تابلوهای خود درج کرده اند اما این قیمتها بسیار متفاوت است به نحوی که قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی امروز بین ۳۵۳ تا ۳۷۴ هزار تومان و قیمت خرید بین ۳۴۸ تا ۳۵۰ تومان اعلام شد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم برای فروش بین ۳۴۲ تا ۳۴۵ هزار تومان اعلام شد، برخی از صرافی‌ها قیمت این نوع سکه را در تابلوها اعلام نکرده و از خرید آن نیز امتناع می ورزیدند. برخی از صرافی‌ها نیز قیمت خرید سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را روی تابلوی صرافی خود ۳۳۴ تا ۳۳۷ هزار تومان درج کرده‌اند.

صرافان قیمت فروش هر قطعه سکه نیم بهار آزادی را نیز امروز بین ۱۷۱ تا ۱۷۵ هزار تومان و قیمت خرید را بین ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزار تومان و همچنین قیمت ربع سکه را برای فروش ۸۸ هزار تومان و برای خرید ۸۴ هزار تومان اعلام می کنند.