گزارشات جدید زمین خواری ها در شمیرانات و رودبار قصران به کمیسون اصل ۹۰
گروه اجتماعی

، سیدمحمد حسین میرمحمدی نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیافکارخبربا بیان اینکه پرونده زمین خواری لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندسر، در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دست بررسی است، گفت: اخیرا گزارشات جدید از تخلفات در این مناطق و بطور کلی مناطق شمیرانات بدست ما رسیده که گزارش اولیه است و نیاز به بررسی و تحقیقات محلی دارد.


وی با بیان اینکه در کمیسیون چندین پرونده مهم در دست بررسی است، افزود: بررسی این پرونده ها زمانبر است چرا که نیاز به تحقیقات و سوال از مسئولین محلی و افراد مطلع و همچنین بررسی اسناد و مدارک لازم است.


رئیس پرونده های زمین خواری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: قرار است تا ظرف یک ماه آینده بازدید دیگری از منطقه شمیرانات و رودبار قصران، اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندسر داشته باشیم تا ضمن بررسی گزارشات جدید، پرونده موجود در کمیسیون را نیز تکمیل کنیم.


میرمحمدی تاکید کرد: قرار شد تا از مسئولین محلی این مناطق جهت حضور در کمیسیون و ارائه توضیحات دعوت به عمل آید که به دلیل تراکم کاری این موضوع کمی به تاخیر افتاده است اما ظرف یک ماه آینده این کار انجام خواهد شد.


برای اولین بار در مرداد امسال فاطمه رهبر رئیس کمیته بررسیهای ویژه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این مناطق حضور یافت و بازدیدی از تخلفات منطقه داشت.


متعاقب آن در ۱۵ شهریور امسال رهبر به اتفاق محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون مجددا در منطقه حضور یافتند و به تحقیقات محلی و تهیه گزارش از میزان و حجم تخلفات پرداختند.


دوشنبه ۲۰ مهر نیز فاطمه رهبر و سیدمحمد حسین میرمحمدی نماینده گلپایگان و خوانسار که رئیس پرونده های زمین خواری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز است در این مناطق حضور یافتند و برای تکمیل پرونده به تهیه گزارش پرداختند.


در همه این بازدیدها حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمد شیرازی امام جمعه بخش رودبار قصران نیز به همراه این مسئولین حضور داشت و البته در یکی از بازدیدها اعضای شورای شمشک نیز حضور داشتند و دیگر از مسئولین محلی خبری نبود.


رهبر، پورمختار و میرمحمدی بعد از بازدیدهای خود، ضمن تاسف از حجم تخلفات صورت گرفته و محرز بود آن، بر رسیدگی سریع پرونده زمین خواری منطقه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید داشتند و اعلام کردند که از مسئولین محلی از جمله لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندسر و حتی استاندار تهران جهت ارائه توضیحات در کمیسیون دعوت به عمل می آید.


این مسئولین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کردند که با توجه به اینکه برخی از ساخت و سازها در ارتفاعات و یا در حریم رودخانه ها و همچنین در اراضی ملی انجام شده، نشان می دهد که تخلف محرز است چرا که مالکیت شخصی در این مناطق عملا بی معنی است.


خبرنگار افکارخبر شنیده که پرونده زمین خواری، کوه خواری و تصرفات اراضی ملی در لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندسر، در کمیسیون اصل ۹۰ تقریبا تکمیل شده و برای تکمیل نهایی در مرحله دعوت از مسئولین جهت ارائه توضیحات قرار دارد.