ايلنا: رئيس جمهور در در مراسم افتتاح ۱۰۰۲ واحد مسكوني در قالب پروژه مسكن مهر، هم از برنامههاي دولت براي پايين آوردن قيمت مسكن سخن گفت و هم از سياستهاي آمريكا در منطقه انتقاد كرد و سخنان شديدالحني را خطاب به آنها مطرح نمود.

محمود احمدی‌نژاد، گفت: مسکن برای انسان مکانی برای شب خوابی نیست، بلکه محل زندگی بوده و بخشی مهم زندگی انسان در فضای مسکن و محیط محل آن است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از نگاه ما خانواده پایه اصلی ساختن یک جامعه متعالی است، اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای خانواده مستحکم و پر از صمیمت باشد، آن جامعه پر از صلح و دوستی و سازندگی است. اما اگر خانواده آسیب ببیند و یا از انسجام لازم برخوردار نباشد، امور اجتماعی به ثمر نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه از گذشته برای ایرانیان داشتن مسکن شخصی و ملکی مهم بوده است، خاطرنشان کرد: در یک دوره طولانی از این حقیقت غفلت کردیم. چرا که اساتید، مدیران اجتماعی و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور تحت تاثیر اندیشه‌های سرمایه‌داری که تمام علوم را برای پرکردن جیب‌های سرمایه‌داران می‌دانند قرار گرفتند.

احمدی‌نژاد توجه به مسکن را توجه به فرهنگ، خانواده و آینده جامعه دانست و گفت: در یک دوره طولانی از عقب ماندگی انباشته قرار داریم. از این رو در گام اول باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در سه سال آینده، مسکن از دغدغه مردم خارج شود. این مساله شاید آرزوی ۲۵ ساله مسولان کشور بوده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به لطف خدا و همت پاک دلسوز انقلاب در وزارت مسکن و بنیاد مسکن، این تصویر در هم شکسته شد و در میان قشرهای مختلف جامعه ”باور می‌توانیم“ به وجود آمده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید شتاب و سرعت ساخت مسکن را حفظ کنیم، اظهار داشت: باورم این است که اگر تولید مسکن را صنعتی و انبوه کنیم، قیمت مسکن از قیمت هم اکنون مسکن مهر نیز پایین‌تر خواهد آمد.

رئیس‌جمهور معماری و شهرسازی را هویت ساز و شکل دهنده روحیات و روابط یک جامعه دانست و گفت: یکی از زیباترین میراثو مفاخر ملت ایران معماری فرهنگی و انسانی این سرزمین است و باید با یک شیب مناسب به سبک معماری گذشته باز گردیم.

وی در ادامه از وزارت مسکن، طراحان، معماران و مردم خواست که از فضای آپارتمانی ۴۵ – ۵۰ متری فاصله بگیرند و افزود: آرزوی من این است که هر ایرانی یک خانه ویلایی ولو نقلی داشته باشد. می‌ارزد که دولت کمک کرده تا هر خانواده‌ای یک فضای انسانی و مستقل داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله تحریم بنزین اشاره کرد و گفت: برخی سال‌ها نگران بودند که اگر بنزین تحریم شود، چه خواهد شد؟ زمانی که کشورهای غربی خواستند صادرات بنزین را قطع کنند، ما از این موضوع استقبال کرده و اعلام کردیم که آرزوی ما این است که بنزین قطع شود. اما آنها باور نکردند ولی زمانی که بنزین را قطع کردند، راه برای متخصصان داخلی باز و در طول یک هفته توسط دانشمندان و متخصصان داخلی بنزین را تولید و جایگزین کردیم و توانستیم دو محموله آن را هم بفروشیم. بعد آنها آمدند و گفتند اشتباه شده و ما بنزین را به شما می‌فروشیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اندیشه سرمایه داری از حدود ۱۰۰ سال پیش، داشته‌های هویتی جامعه بشری را مورد تاخت و تاز خود قرار داد و چیزی باقی نگذاشت. آنها ارزش‌های حقیقی را مورد هجوم قرار داده و بت‌پرستی مدرن را ترویج کردند.

وی افزود: در طول تاریخ نداشتیم که عده‌ای یک بیماری را در آزمایشگاه تولید و بعد آن را روی عده‌ای آزمایش کنند یا در یک مراسم عروسی، روستایی را بمباران کرده و بعد مدال دریافت کنند و یا شخیصت زن را که یک هدیه الهی است متلاشی و له کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در اندیشه سرمایه داری دزدی و غارتگری، رنگ قانون به خود گرفته در ساز و کار بین‌المللی قرار گرفته است، اظهار داشت: آنها، دشمن باورهای خود را ملت ایران می‌دانند و با مقاومت و ایستادگی ملت ما، اعتبار دشمن در هم شکسته و هیمنه آنها فروریخت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه سنگین‌ترین خفقان در آمریکا وجود دارد، خاطرنشان کرد: آنها با جنجال رسانه‌ای و تبلیغاتی کارهای خود را مثبت و صحیح جلوه می‌دهند. در آنجا اعلام کردم که کجای دنیا به خاطر اظهارنظر اخراج می‌شوند. امروز استکبار جهانی شکست‌های خود را از حرکت و مقاومت ملت ایران می‌داند و به همین دلیل به شدت عصبانی بوده و هر کاری که از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد.

وی به مساله هولوکاست اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آنها از ۶۰ سال پیش به بهانه این مساله ملت فلسطین، اردن، لبنان، سوریه، مصر و حتی ایران را تهدید می‌کنند. آنها یک سگ وحشی را در منطقه رها کرده و به بهانه آن می‌خواهند ملت‌های منطقه را بچاپند. امروز نیز ماجرای یازده سپتامبر را آغاز کرده‌اند که اگر دیر اقدام می‌کردیم این مساله نیز مقدس‌ترین مساله جهانی شده و دیگر کسی نمی‌توانست در رابطه با آن اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: آنها روزی که پای کوبان به منطقه ما آمدند اعلام کردند که کار انقلاب به پایان رسیده است به همین دلیل به افغانستان و عراق حمله کردند و بعد ایران را تهدید کردند. اما امروز به فضل الهی آنچه باقی‌مانده ایستادگی و مقاومت ملت ایران است و آنچه که رفتنی شده، ظلم و ستم مستکبران است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنها به خونخواهی یازده سپتامبر جنایت‌های فجیحی را در منطقه انجام داده و سوال‌های بسیاری را بی‌پاسخ گذاشتند، گفت: پایان این ماجرا باید مشخص شود. آنها اعلام می‌کنند که ۳ هزار نفر کشته شده‌اند. مشکلی ندارد، بیایید به این مساله رسیدگی کنید. ما هم همکاری خواهیم کرد که متهمان این پرونده دستگیر شوند.

وی خاطرنشان کرد: آنها فکر کردند دنیا بی‌صاحب است و به بهانه آن هرگونه که بخواهند می‌توانند بازی کنند. بعد به خود جرات داده و ملت ما را تهدید می‌کنند و می‌گویند راه حل‌ها روی میز است، مرده شور خودتان، چهره اتان و میزتان که دنیا را به لجن کشیده‌اید.

احمدی نژاد خطاب به قدرت‌های غربی تصریح کرد: دوره شما تمام شده و جنایت‌هایی که می‌خواستید انجام دهید، انجام داده‌اید. بساط خود را جمع کرده و از منطقه بروید. چرا فکر می‌کنید قیم منطقه هستید؟ البته ما می‌دانیم که شما به دنبال نفت و ثروت منطقه ما هستید.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنها خیال کردند با چهار تا تهدید و اخم کردن، ملت‌های منطقه ترسیده و عقب نشینی خواهند کرد. به آنها می‌گویم که در اشتباه به سر می‌برید و باید از ملت‌های منطقه عذرخواهی کنید.

وی در پایان خطاب به اشغالگران منطقه گفت: اگر با پای خود از منطقه خارج نشوید، ملت‌های منطقه شما را با اردنگی از منطقه خارج خواهند کرد.