وزير آموزش و پرورش گفت: در راستاي نهادينه كردن ورزش در آموزشگاهها، در سال جاري ورزش شنا در مقطع سوم ابتدايي اجباري شده است.

به گزارش فارس حمیدرضا حاج‌بابایی بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از استخر سرپوشیده نرجس ویژه دانش‌آموزان شهرستان شیراز اظهار داشت: رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش توسعه ورزش در مراکز آموزشی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: برای گسترش ورزش باید به ویژه شنا حدود ۴۰۰ استخر ویژه دانش‌آموزان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که سهم استان فارس ۳۰ استخر است.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی ریاست جمهوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: با تصویب مصوبات در امر ورزش شاهد تحول در نظام تعلیم و تربیت می‌شویم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: تعامل نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در زمینه برقراری امنیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی موجب تحکیم خانواده‌ها می‌شود.

در حاشیه بهره‌برداری از استخر سرپوشیده نرجس مدیر کل نوسازی مدارس فارس طی سخنانی بیان داشت: همزمان با فصل بازگشایی مدارس ۹۳ طرح آموزشی و پرورشی با ظرفیت ۵۳۰ کلاس در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

احمد دست نیان اظهار داشت: طرح‌های آموزشی با ۸۶ هزار متر مربع ساخت زیربنا و با بیش از ۳۳ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه ورزش یکی از اهداف آموزش و پرورش به ویژه اداره کل نوسازی مدارس فارس است ابراز داشت: استخر سرپوشیده نرجس شیراز در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع محوطه احداثشده است.

دست‌نیان خاطرنشان کرد: این استخر سرپوشیده با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی نوسازی مدارس تأمین و پرداخت شده است.