مبلغ دقیق قرارداد کرار با استقلال

به گزارشافکارخبر،عباس کردنوری درباره وضعیت جاسم کرار بعد از جلسه هیات مدیره استقلال گفت: «در جلسه هیات مدیره استقلال قرار بر این شد که تا اوایل هفته آینده با حضور مدیرعامل و سرمربی باشگاه به وضعیت کرار رسیدگی کنیم و درباره این بازیکن تصمیم نهایی را بگیریم.»

وی افزود: «متاسفانه در اینکه کرار مشکل‌ساز بوده است، هیچ شکی نیست. در آخرین جلسه تمرین استقلال قبل از دربی خودم دیدم که او چگونه مشکل‌ساز شده بود، اما در این خصوص یک نفر نمی‌تواند تصمیم بگیرد. باید در جلسه‌ای که بین اعضای هیات مدیره و سرمربی استقلال برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.»

کردنوری در ادامه عنوان کرد: «سرمربی استقلال در ابتدای فصل بر روی کرار حساب ویژه‌ای باز کرد و خواهان این است که او برای تیمش تا انتهای فصل بازی کند. اما از طرفی دیگر بهرام افشارزاده نظرش قطع همکاری با کرار است. با توجه به این شرایط ما باید طوری تصمیم بگیریم که هر دو طرف راضی باشند. اگر با کرار همکاری را ادامه ندهیم ممکن است هر زمانی که تیم نتیجه نگیرد سرمربی عامل ناکامی اش را به نبود او ربط بدهد. با این شرایط قرار است هفته آینده با حضور مدیرعامل و سرمربی تیم درباره این بازیکن نتیجه نهایی را بگیریم.»

عضو هیات مدیره استقلال درباره مشکل اصلی کرار و مقدار دریافتی که تا به امروز از این باشگاه داشته است، خاطرنشان کرد: «مساله اصلی در رابطه با کرار مشکلات مالی نیست. این بازیکن طبق قراری که با افشارزاده داشته است مقرر شد بازی به بازی پولش را دریافت کند و اصلاً از اینکه او هم مانند سایر بازیکنان ۳۰ درصد از قراردادش را بگیرد خبری نبود. اما انگار کرار به حرف‌ها گوش نمی‌دهد. همین امر هم باعثشده در این اواخر حاشیه‌های زیادی برای استقلال بوجود بیاید.»

کردنوری همچنین به مبلغ قرارداد جاسم کرار اشاره کرد و گفت: «قرارداد کرار یک میلیارد و دویست است و چیزی بالاتر از ۳۰ درصد آن را هم از باشگاه مطالبه کرده است. در مجموع این بازیکن تا به حال ۲۵۰ میلیون به همراه یک بی ام وی صفر به مبلغ ۴۰۰ میلیون دریافت کرده است که البته می گوید ماشینی که ما به او داده ایم خراب است و بهانه می آورد. اما متاسفانه به تعهداتش عمل نمی کند و نمی‌دانم هر از گاهی چه اتفاقی برای او می‌افتد که به یکباره رفتارهایش غیرحرفه‌ای می شود و اعمالی از او سر می‌زند که درخور شخصیت و نام استقلال نیست. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که با کرار داریم این است که در زمان عقد قرارداد مقرر گردید که بازیکنان ۲۰ درصد مالیاتشان را خودشان پرداخت کنند اما کرار این موضوع را قبول نمی کند.»

عضو هیات مدیره استقلال در ادامه گفت: «کرار یکی از بازیکنان خوب استقلال است و عملکرد بسیار خوبی دارد اما به دلیل رفتار و بداخلاقی هایش و حواشی که برای تیم ایجاد می کند باشگاه هم در برخی موارد با او برخورد می کند. اگر این بازیکن دست ازاین حواشی بر میداشت قطعا باشگاه هم خواسته های او را تامین میکرد. ضمن اینکه در جلساتی که با هیات مدیره استقلال داشتیم بارها به این موضوع اشاره کردیم که کرار یکی از بازیکنانی است که دقیقا در پست خودش خوب درخشیده است در مقابل پرسپولیس نبود کرار در خط میانه استقلال به خوبی احساس می شد.»

کردنوری در پایان در خصوص نحو هزینه کردن پولی که اسپانسر در اختیار باشگاه گذاشته است، گفت: در حال حاضر ۶ بازیکن به دلیل بدهی و عدم پرداخت مطالباتشان از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کردند که مجموع این مبلغ سه میلیارد و هشت هزار تومان است. باشگاه هر چه سریعتر باید این بدهی را پرداخت کند در غیر این صورت از طرف فیفا جریمه کسر امتیاز در نظر گرفته می شود. ضمن اینکه تاکنون اردوهای زیادی برگزار کردیم و هیچ دریافتی از سازمان لیگ نداشتیم. با توجه به اینکه باشگاه از نظر وضعیت مالی مشکل دارد باید تمامی پول اسپانسر را برای مشکلات پیش رو هزینه کنیم.