به دلسوزان نظام برچسب «افراطی» می‌زنند

به گزارش افکارخبر، محمدحسین صفارهرندی پیش از ظهر امروز در جمع وارثان قیام ۱۵ خرداد در آستان امامزاده جعفر(ع) پیشوا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، با اشاره به دلایل گرامیداشت این روز اظهار داشت: در روز ۱۳ آبان بود که شاه امام راحل را به علت سخنرانی علیه کاپیتولاسیون تبعید کرد و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ نیز تعداد بسیاری از دانش‌آموزان و دانشگاهیان علیه رژیم پهلوی تظاهرات کردند و افراد بسیاری توسط ماموران نظام طاغوت به گلوله بسته شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در ۱۳ آبان سال ۵۸ بود که دانشجویان در اقدامی شجاعانه توانستند لانه جاسوسی و سفارت آمریکا را تسخیر کنند که‌ این روز به‌عنوان روز ملی استکبارستیزی نام گرفت.

صفارهرندی بیان داشت: قرار گرفتن اسرار محرمانه نظام در اختیار دشمنان قسم خورده کشور از جمله خطرات نفوذ بیگانگان به داخل کشور است.

وی شورای نگهبان را مهم‌ترین جایگاه و نهاد برای مقابله با حضور نفوذی‌ها در بدنه سیاسی کشور اعم از مجلس و دولت خواند و با توصیف این اقدام به یک مأموریت بزرگ گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افراد مرتبط با بیگانگان به دولت و مجلس راه یابند که ما باید این جایگاه را عزیز بشماریم چراکه مانع نفوذ سیاسی و امنیتی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نفوذ فرهنگی مهم‌ترین نوع نفوذ است، تصریح کرد: نفوذ فرهنگی عبارت است از تغییر عقاید مردم و مسئولان که به‌صورت وارونه در رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

وی با بیان اشاره به خطرات سنگین نفوذ فرهنگی عنوان کرد: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی نشان از این داشت افرادی که با آمریکا ارتباط داشتند بده‌بستانی بین آن‌ها وجود داشت و حتی در سطح رای‌گیری برای ریاست جمهوری جاسوسی می‌کردند.

صفارهرندی با تاکید بر این‌که نمی‌توان جلوی نفوذ فرهنگی را به راحتی گرفت، گفت: نفوذ فرهنگی عبارت است از ایجاد تغییر در باورهای مسئولان، مقامات کشور و مردم به‌منظور وارونه جلوه دادن واقعیات و حقایق است.

وی افزود: بعضی افراد امروز به‌دنبال این هستند که نشان دهند پیشرفت صورت نمی‌گیرد مگر به‌واسط ارتباط با آمریکا که این نوعی از نفوذ فرهنگی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز نخبگان، فرهیختگان، افراد تاثیرگذار و صاحبان قلم و تریبون باید ضمن آگاهی از توطئه دشمنان در راستای نفوذ فرهنگی روشنگری را در دستور کار خود قرار داده و اجازه این نفوذ را ندهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی افراد براساس القائات غلط جاده صاف‌کن آمریکا شده‌اند، عنوان کرد: با جلوگیری از نفوذ قطعاً می‌توانیم ظرفیت‌ها را بالا ببریم و دانشمندان و جوانان غیور ایران اسلامی همواره به اثبات رساندند که می‌توانند این ظرفیت‌ها را افزایش دهند.

صفارهرندی افزود: امروز ایران اسلامی به همت جوانان غیور خود جزو ۱۰ کشور قدرتمند جهان در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره قرار گرفته‌ و در زمینه‌های مختلف از جمله نانوتکنولوژی، هسته‌ای و حوزه‌های مختلف علمی به توانمندی‌های فراوانی رسیده ‌است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نفوذپذیری برخی افراد را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: برخی افراد نفوذی نیستند اما امکان نفوذ بر آن‌ها وجود دارد، امروز دشمن به‌دنبال تغییر جایگاه افراد است، آن‌ها برای معرفی کردن خادم به‌عنوان خائن و تغییر جای دوست و دشمن تلاش می‌کنند، تحرکاتی که دشمنان در این حوزه سامان داده‌اند این است که افراد مقاوم در برابر استکبار و زیاده‌خواهی آن‌ها‌ست‌، برچسب تندرو و افراطی بزنند.

وی ادامه داد: این جریان فکری امروز افراد متکی به علم و دانش داخلی و ظرفیت‌های میهن اسلامی را افراطی نامیده و سرنوشت کشور را در پیوند یافتن با بیگانگان می‌بینند و افرادی که به‌دنبال وابستگی هستند را انسان‌های موجه و مطلوب می‌دانند.

صفارهرندی با انتقاد از اقداماتی که در زمینه فرشته نشان دادن شیطان بزرگ و بزک کردن استکبار صورت می‌گیرد، عنوان کرد: امروز به‌دنبال مرزبندی بین مردم و ایجاد شکاف موافقان و مخالفان آمریکا هستند در حالی که ملت غیور ایران اسلامی همواره انزجار و نفرت خودشان نسبت به آمریکا و هم‌پیمانانش اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به نظرسنجی که در ارتباط با نظر مردم نسبت به آمریکا صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد تنفر خود را از دولت آمریکا و سیاست‌های این کشور اعلام داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از افرادی که میخواهند یومالله ۱۳ آبان روز ملی استکبارستیزی را به روز مهرورزی نسبت به آمریکا مبدل کنند، گفت: امروز دشمنان با نسبت دادن برخی اتهامات دروغین به شخصیتها و مسئولان بهدنبال تفرقهافکنی بین نیروهای انقلاب هستند.