خط قرمز ایران در برابر داعش از زبان وزیر کشور

به گزارشافکارخبر،عبدالرضا رحمانی‌فضلی، در سخنان خود که در جمع مردم شهرستان طبس ابراز شد با اشاره به یوم الله۱۳ آبان گفت: ایران از تمامی آزمایشات سخت همواره سربلند خارج شده است، امروزه به برکت رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب و رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی، رشادت‌های شهدای عزیز و نیز هوشیاری و صبوری ملت عزیز ایران، ایران تنظیم کننده تحولات در منطقه و کشوری مهم و تاثیرگذار در حل مناقشات سیاسی منطقه و دنیا است.

وی به برگزاری اجلاس حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: امروز کشورهای دنیاچاره‌ای ندارند جز اینکه از ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار و مهم در منطقه برای حل مناقشه سیاسی در کشور سوریه دعوت کنند.

وزیر کشور داعش و سایر گروه‌های صهیونیستی - تکفیری را زائیده تفکرات آمریکا واسرائیل برشمرد و خاطرنشان کرد: اینکه امروز گروهک تروریستی همچون داعش آنقدر قدرتمند است که می‌تواند با دولت‌هایی که صاحب ارتش و نیروی مسلح رسمی هستند وارد جنگ شود گواه این واقعیت است که از عقبه‌ای قدرتمند برخوردار بوده و پشتیبانی می‌شود.

رحمانی‌فضلی هدف از فعالیت این گروه‌های تروریستی را خدشه‌دار کردن چهره اسلام واقعی دانست و تصریح کرد: هدف اصلی همه این فعالیت‌ها خشکاندن چشمه اسلام ناب محمدی است که در ایران اسلامی در حال جوشیدن است و این امر موجب ایجاد موج بیداری اسلامی در سایر کشورهای دنیا شده است.

وی با بیان اینکه در کنار آمریکا و استکبار جهانی برخی کشورهای منطقه‌ای نیز به عنوان اذناب آنها که حتی یک بار هم انتخابات برگزار نکرده‌اند داعیه دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند، گفت: اگر کمک مستشاری و کمک‌های فکری و سیاسی ایران نبود امروز سرنوشت عراق طور دیگری رقم می‌خورد.

وزیر کشور خطاب به گروه‌های تکفیری - صهیونیستی فعال در عراق و سوریه گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که خط قرمز ما عتبات عالیات و ۴۰ کیلومتری مرزهای ما است.

وی با بیان اینکه ایران امروز لنگر ثبات و توزان در تحولات منطقه است، گفت: امروز نیز دشمن دست از دشمنی نکشیده و قصد دارد به طرق مختلف ضمن ایجاد تفرق در کشور به اهداف پلید خود دست پیدا کند.