ستاره جوان استقلال: پیراهن فرهاد را می خواهم

به گزارش افکارخبر، این در حالی بود که با مدافع چپ ملی‌پوش آبی‌ها پنج‌شنبه شب گپ زده بودیم و… آنچه در زیر می‌خوانید ماحصل آن گفت‌وگو است.

چرا پس از گشودن دروازه فولاد خوزستان پشتک زدی؟
معمولاً بعد از گلزنی و برای ابراز خوشحالی شادی می‌کنم. این بار هم این کار را کردم. ضمن آنکه اولین گلم در استادیوم آزادی برای استقلال و جلوی چشم هواداران بود که خیلی مرا خوشحال کرد.

یک گل دیگر هم به استقلال اهواز زده بودی ولی ظاهراً این یکی…
آن گل خیلی حساس بود اما در آزادی گل زدن هم خیلی لذت دارد.

لابد شنیدی یا دیدی که به تازگی یک بازیکن در لیگ هندوستان پس از گلزنی و برای شادی پشتک زد که به زمین خورد و روی گردنش افتاد. همین اتفاق باعثمرگ طرف شد. نترسیدی که خدای نکرده…
(با خنده) آقای یکتا! با رعایت احتیاط و ایمنی کامل پشتک می‌زنم. حواسم جمع است.

چرا پس از زدن پشتک به سمت نیمکت استقلال رفتی و شادی‌ات را با یکی از بازیکنان ذخیره تقسیم کردی؟
راستش را بخواهید یعقوب کریمی قبل از بازی با فولاد خوزستان به من گفته بود که به دلم برات شده امروز گل می‌زنی و اگر این‌چنین شد، باید شادی‌ات را با من تقسیم کنی! یعقوب دوست صمیمی‌ام است و آن لحظه به یاد حرفش افتادم و رفتم تا به نوعی با همبازی خودم خوشحالی کنم.(به شوخی ادامه می‌دهد) امیدوارم هر هفته به دل یعقوب بیفتد که من گل می‌زنم و…(با صدای بلند می‌خندد).

انصافاً ضربه سر هم خوب می‌زنی. این‌طور نیست؟
خدا را شکر، یکی از توانایی‌های من که خداوند اعطا کرده، توانایی در زدن ضربات سر است. آقای مظلومی هم پیش‌تر با من کار کرده و به این توانایی اشراف کامل دارد. بنابراین همواره از من می‌خواهد که در ضربات کاشته و ایستگاهی به خط حمله اضافه شوم. آن لحظه بازی فولاد البته خدا هم کمک کرد تا ضربه‌ام گل شود.

بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس را دیدی؟
بله، بازی ما ساعت ۱۸ شروع می‌شد و به همین خاطر توانستیم این مسابقه حساس را تماشا کنیم. چطور مگر؟

بعد از این بازی انتقادات زیادی از نحوه قضاوت یدا… جهانبازی شد و خیلی‌ها اعتقاد دارند داور مسابقه، سرنوشت بازی را عوض کرد.
من کارشناس داوری نیستم و نمی‌توانم نظری در این رابطه بدهم. البته فکر می‌کنم داور یک کم عجله کرد اما باز هم تأکید می‌کنم به این سؤال بهتر است پیشکسوتان و کارشناسان داوری جواب بدهند.

بعد از فولاد خوزستان باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با نفت تهران بازی کنید. این مسابقه را چطور می‌بینی؟
می‌دانم بازی بسیار سختی را مقابل نفت تهران پیش رو داریم ولی با انگیزه‌ای که بچه‌های استقلال دارند می‌توانیم از این مرحله هم سربلند بیرون برویم.

دوست نداشتید در فینال جام حذفی با پرسپولیس روبه‌رو شوید؟
بله، خیلی دوست داشتیم در فینال جام حذفی با پرسپولیسی‌ها روبه‌رو شویم و یک دربی دیگر را برگزار کنیم اما این اتفاق نیفتاد.

انصافاً استقلال می‌تواند هم در لیگ برتر و هم جام حذفی به قهرمانی برسد.
ما تیم جوانی هستیم که بازی به بازی جلو می‌رویم و زود است که حرف از جام و قهرمانی بزنیم. کادر فنی استقلال برنامه بسیار خوبی دارد و بازی به بازی پیش می‌رود.

مهم‌ترین فاکتور این استقلال چیست؟
سوای کادر فنی خوب و بی‌حاشیه باید از بزرگترهای تیم قدردانی کنم. آقامهدی به عنوان کاپیتان خیلی خوب با بچه‌ها صحبت می‌کند و هوای ما جوان‌ترها را دارد. آقاآرش و آقاوحید هم بزرگترهای باشخصیت و خوبی هستند که همواره ما را راهنمایی می‌کنند و با وجود نیمکت‌نشینی کوچکترین حاشیه‌ای هم ندارند.

بهترین جمله‌ای که بزرگترهای استقلال تا به حال به تو گفته‌اند، چیست؟
آقاوحید همان روزهای اولی که به استقلال آمدم به من گفت اگر ۵۰ درصد خودت هم باشی، تماشاگران تو را خواهند پذیرفت. نیازی نیست که به خودت فشار بیاوری و استرس هم نداشته باش. خودت باش و ساده فوتبال بازی کن.

(به شوخی) حالا تماشاگران وقتی شعار مجیدی را سر می‌دهند منظورشان تو هستی یا فرهاد مجیدی؟!
افتخار می‌کنم که فامیلی‌ام شبیه آقافرهاد است. او الگو و بزرگتر من است. تماشاگران استقلال مرا شرمنده خود کرده‌اند اما به هیچ عنوان خودم را در حد و اندازه‌های حتی مقایسه با آقافرهاد مجیدی هم نمی‌دانم.

بالاخره فرهاد مجیدی را از نزدیک دیدی؟
نه، متأسفانه هنوز نتوانسته‌ام آقا فرهاد را از نزدیک ببینم و خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد.

اگر فرهاد مجیدی را ببینی، اولین حرفی که به او می‌زنی، چیست؟
از آقافرهاد می‌خواهم پیراهن خودش را به عنوان یادگاری به من بدهد.

کدام پیراهن؟!
یکی از همان ۴ پیراهنی که با آن به پرسپولیس گل زده است.

تو بازیکنی هستی که سابقه دعوت به تیم ملی را داری و حالا هم عضو باشگاه محبوب استقلال هستی. این حرف‌ها…
آقای مجیدی اسطوره باشگاه استقلال است و باعثافتخار است که پیراهنش را به عنوان یادگاری بگیرم.

يك روز پس از اين مصاحبه خبر رسيد كه ميثم مجيدي به جاي ميلاد محمدي به تيم ملي دعوت شده است. وقتي در همين ارتباط با مدافع چپ اراكي استقلال تهران تماس گرفتيم، مجيدي كه هم خوشحال بود و هم عجله داشت، خيلي كوتاه گفت: سرباز تيم ملي هستم، افتخار هم ميكنم نماينده استقلاليها و مردم اراك در تيم ايران هستم و اميدوارم بتوانم جواب اعتماد آقاي كروش را به خوبي بدهم.