کریمی: روحانی حرف بزرگی به دنیا زد

به گزارش افکارخبر، فرشته کریمی درباره حال و احوال خود و اعضای تیم فوتسال بانوان کشورمان در روزهای اخیر پس از اعلام عدم اعزام این تیم به مسابقات جام جهانی در گواتمالا و فضای موجود در شبکه های اجتماعی همچنین وضعیت تیم ملی مان پیش از سفر به مسابقا صحبت کرد.

متن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

به خاطر عدم اعزام تیم به گواتمالا ناراحت شده بودید؟

حقیقت امر این است که ما قبل از این که به طور رسمی اعلام شود نمی توانیم به مسابقات اعزام شویم حدس می زدیم به گواتمالا نرویم. این مسابقات ششمین دوره برگزاری این رقابتهاست و چون فاصله محل برگزاری تا ایران خیلی زیاد است می دانستیم که ممکن است ما را به این مسابقات نفرستند.

سابقه داشته که این موضوع قبلا هم تکرار شود؟

بله! یک دوره در برزیل و یک دوره هم در کاستاریکا بود که به دلیل دوری مسافت به مسابقات اعزام نشدیم. به این خاطر خیلی از این بابت بهت زده نبودیم و آمادگی ذهنی داشتیم.

از این بابت ناراحت نمی شدید؟

خب چون این مسابقات حالت دوستانه دارد نه زیاد ولی از دوره بعد یعنی سال ۲۰۱۶ این مسابقات زیر نظر مستقیم فیفا برگزار می شود و از این نظر تنها این نگرانی وجود داشت که ما نرویم و سال بعد که به مسابقات اعزام می شدیم بین ۱۰ تا تیم دهم شویم و آنجا ژاپنی که در آسیا دوم است بواسطه حضور بیشتر در مسابقات جام جهانی کوچک و تجربه بیشتر مثلا پنجم شوند. ژاپنی ها در تمام مسابقات دوستانه یا غیر فوتسال که دعوت می شوند شرکت می کنند تا تجربه شان بالاتر برود.

در این چند روز خوب حمایت شدید؟

واقعا جا دارد از حمایت همه مردم به ویژه هنرپیشه ها تشکر کنیم که در این مدت آنقدر از ما حمایت کردند که در نهایت این مسأله به گوش مسئولان کشور رسید و دیشب آقای رییس جمهور دستور داد که ویزای ما تهیه شود.

حرفی با رییس جمهور ندارید؟

از ایشان تشکر می کنم ولی باز هم تکرار می کنم که قبل از آن باید از مردم ایران تشکر کنم که صدای ما را به گوش رییس جمهور رساندند. البته این را هم بگویم که این اقدام حسن روحانی یک اتفاق خوب هم برای ما بود. یک تودهنی به برخی از آنهایی که برای ما در کشورهای همسایه حاشیه سازی می کردند که در ایران به ورزش بانوان اهمیت داده نمی شود. این اقدام رییس جمهور علاوه بر اینکه در سطح ورزشی بازتاب داشته قطعا در بعد اجتماعی و فرهنگی هم انعکاس خواهد داشت. اینکه در ایران چطور به ورزش بانوان اهمیت داده می شود و کسانی که می خواستند این موضوع را عکس جلوه دهند حالا می بینند که رییس جمهور و وزیر ورزش هم در حمایت از بانوان چنین دستوراتی را صادر می کنند.

از این بابت خوشحالید؟

قطعا! این کار آقای روحانی یک نقطه شروع بود برا یاینکه مشخص شود چقدر به بانوان اهمیت داده می شود.

کفاشیان هم بلافاصله دستور پیگیری داد. چرا تا قبل از آن کاری صورت نگرفته بود؟

جا دارد از آقای کفاشیان هم تشکر کنم. برعکس خیلی ها که فکر می کنند او در این روزها بی خیال بوده باید بگویم که آنها خیلی چیزها را نمی دانند. من دیدم که در این چند روز به علی کفاشیان حمله شد ولی باید این را بگویم که رییس فدراسیون فوتبال تنها بود. هرچه باشد ما خانم هستیم و همین الان برای سفر به گواتمالا باید سه روز در راه باشیم. باید قبل از آن به آلمان می رفتیم و اگر در آلمان ویزای یکی از ما صادر نمی شد یک خانم تنها در آلمان چکار می کرد؟ این یکی از مشکلات بود که علی کفاشیان با آن مواجه بود ولی نباید نسبت به او این بی احترامی ها صورت می گرفت. او تمام تلاشش را کرد و وقتی دید که حمایت رییس جمهور و وزارت ورزش هم وجود دارد حالا تصمیم گرفت که برای تیم هر کاری می تواند بکند.

در این مدت تمرین یا اردویی داشتید که برای این مسابقات آماده شوید؟

خیر! فقط ۲۳ و ۲۵ مهر دو بازی دوستانه با تیم روسیه داشتیم که یکی را بردیم و یکی را باختیم. پس از آن هم بچه های تیم در تیم های باشگاهی شان حاضر شدند و همه مشغول لیگ هستند.

مسابقات چه زمانی شروع می شود؟

مسابقات از سوم تا هشتم آذر برگزار می شود و ما هم در سخت ترین گروه هستیم. برزیل تیم اول جهان و پرتغال تیم سوم جهان در گروه ما هستند که از این بابت کار را برای مان سخت تر می کند.امیدوارم در این رقابت ها بتوانیم نماینده شایسته ای برای ایران باشیم.